مرثيه اي براي زاگرس؛ چیدمانی برای گياهان و حيوانات و انسان هاي سوخته زاگرس

چیدمان «مرثيه اي براي زاگرس» را سحر کاوه برای گياهان، حيوانات و انسان هاي سوخته زاگرس طراحی کرده و شمس الدین غازی نمایشگاه گردانی آن را بر عهده دارد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه  انفرادی حجم، چیدمان  «سحر کاوه» با عنوان چیدمان «مرثيه اي براي زاگرس» را سحر کاوه برای گياهان، حيوانات و انسان هاي سوخته زاگرس طراحی کرده و شمس الدین غازی نمایشگاه گردانی آن را بر عهده دارد. به نمایشگاه گردانی «شمس‌الدین غازی» از روز جمعه 7 آبان در گالری سروناز برپا شده است و تا 13 آبان ادامه دارد. نمایشگاه «مرثيه اي براي زاگرس» با رویکرد محیط زیستی  برپا شده است.

 

«مرثیه ای برای زاگرس» چیدمانی است که برای گياهان و حيوانات و انسان هاي سوخته زاگرس طراحی و اجرا شده است.

«شمس الدين غازي»، کیوریتور نمایشگاه  «مرثيه اي براي زاگرس» درباره  برپایی این نمایشگاه به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان توضیح داد:  در هنر معاصر ديگر مرز بين هنر هاي مختلف برداشته شده و هنر چيدمان يا installation art نقش مهمي در فضاي ميان هنر هاي مختلف ايفا مي كند و به نوعي از هنر هاي ديگر مانند معماري،عكاسي،نقاشي،ويديو و صدا و مجسمه سازي و … شكل مي گيرد.آثار در هنر چيدمان مي توانند هم در فضا هاي داخلي مانند گالري و هم در فضا هاي بيروني مانند فضاهاي شهري يا طبيعي نصب و طراحي شوند و بنا به رويكرد هنرمند معاصر گستره ي وسيعي از اجرا و مفاهيم را در بر مي گيرند.

 

این هنرمند نقاش اظهار کرد: بازي با صورت گرافيكي و مفاهيم كلمات، تضاد بين رنگ هاي سياه و سفيد،جنسيت و بافت چوب به همراه نوشته هاي نقش بسته بر پيكره ي درختان(حروف گرايي) رنگ و بافت برش خورده گوشت و استخوان طبيعت به نوعي يادآور مرثيه اي است كه براي زاگرس سروده شده كه شايد ديگر اهميتي نداشته باشد،چون كوه ها و درختان و گياهان به همراه حيوانات سوختند و در كنار آن ها انسان هايي كه عاشق طبيعت بودند نيز سوختند و ديگران كه اين سوختن برايشان اهميت نداشت ترجيح دادند فقط نظاره گر باشند و سكوت كنند.

 

نمایشگاه  «مرثیه ای برای زاگرس» از  7 تا 13 آبان در گالری سروناز شیراز برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به  شیراز-خیابان قصردشت-بعدازکوچه۸۸ مراجعه کنند.

کد خبر 1110787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha