جامعه اصناف همواره به دین داری و اشراف به اخلاق اسلامی زبانزد هستند

ایمانیه گفت: علاوه بر انجام اقدامات تخصصی برای کنترل احتکار کالاها، آموزش و یادآوری اخلاق اسلامی موثر نیز نقش موثری دارد زیرا جامعه اصناف همواره به دین داری و اشراف به اخلاق اسلامی زبانزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (شنبه 8 آبان) در دیدار با «سعید ممبینی»، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف در وضعیت اشتغال‌ زایی کشور اثرگذار هستند و نمایندگان مجلس برای تغییر بعضی از قوانین کار در حوزه اصناف باید همکاری کنند.

استاندار فارس با اشاره به راهکار مقابله با معضل قاچاق افزود: برای مبارزه با قاچاق باید پس از سال ‌ها از شعار خارج شویم و اقدامات عملیاتی و برنامه ریزی شده را در دستور کار قرار دهی و به برخورد با اجناس قاچاق  اندک در یک مغازه کوچک بسنده نکنیم بلکه باید مبادی اصلی ورود قاچاق را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: در مبحث قاچاق تنها بخش توزیع کالا به اصناف ارتباط دارد و اتحادیه های صنفی و اتاق‌ های اصناف بهترین مرجع برای ارائه راهکارها در این زمینه هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.
ایمانیه تاکید کرد:  گران‌ فروشی ناشی از تاثیر دلال ها  به ویژه در حوزه محصولات باغی و تفاوت شدید قیمت تولید و توزیع از معضلاتی است که می توان با همکاری اتاق اصناف به رفع آنها پرداخت.
استاندار فارس ادامه داد: مشکل تفاوت قیمت کالاها و محصولات در بازار که با هدف کسب سود و طمع کاری انجام می ‌شود با تدابیر اندیشیده شده توسط اتاق اصناف و اتحادیه ها قابل حل است.
وی بر لزوم آموزش به اصناف تاکید کرد و گفت: توجه به آموزش اصناف باید در اولویت قرار داده شود و با ارائه آموزش های اثرگذار حرفه ای و اخلاقی در تمامی صنوف بسیاری از مشکلات این حوزه را می توان رفع کرد.

ایمانیه ادامه داد: رایزنی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات به اصناف نیز مورد تاکید است زیرا ارائه تسهیلات اغلب به سمت کارخانه ها رفته و اصناف کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: احتکار کالاهایی که با کمبود مواجه می شود از چالش های بازار است و علاوه بر اقدامات تخصصی برای کنترل این موضوع آموزش و یادآوری اخلاق اسلامی موثر واقع می شود زیرا جامعه اصناف همواره به دین داری و اشراف به اخلاق اسلامی زبانزد هستند.

 

کد خبر 1110801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha