بررسی ۸۶ فقره اظهار نامه صادراتی و وارداتی در استاندارد لرستان

حسینی فرد با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در ارتقای کیفیت کالا، از بررسی ۸۶ اظهار نامه صادراتی و وارداتی در استان خبر داد.

« سید محمد صادق حسینی فرد » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 86 اظهار نامه صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان اداره کل بررسی شد.

وی افزود: 76 فقره از این اظهارنامه ها مربوط به انطباق با کالاهای صادراتی و 10 مورد هم مربوط به اظهارنامه وارداتی بوده است.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد لرستان بیان کرد: بر اساس ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری است.

وی ادامه داد: به منظور فراهم نمودن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی، و هم چنین کنترل کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به منظور جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، از وظایف استاندارد می باشد.

حسینی فرد با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در ارتقای تولید و اشتغال، اظهار کرد: رعایت استانداردهای تولید و خدمات، مهمترین راهکار حمایتی و هدایتی هدفمند برای توسعه صادرات محسوب می شود.

کد خبر 1110827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha