فرهنگ پدافند غیرعامل باید در گستره دستگاه تعلیم و تربیت مازندران نهادینه شود

سعدی پور با اشاره به منویات رهبری درخصوص دائمی و مستمر بودن موضوع پدافندغیرعامل، گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل باید در گستره دستگاه تعلیم و تربیت استان مازندران ترویج و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی‌پور» امروز(۸آبان) مصادف با سالروز تاسیس سازمان پدافند غیرعامل به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) در مراسم نواختن زنگ پدافندغیرعامل استان مازندران در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ناحیه دو آموزش و پرورش ساری ضمن گرامیداشت آغاز هفته پدافندغیرعامل اظهار کرد: پدافندغیرعامل دفاع غیرمسلحانه است و امیدواریم بتوانیم در ترویج این فرهنگ در دستگاه تعلیم و تربیت استان گام برداریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درخصوص دائمی و مستمر بودن موضوع پدافندغیرعامل افزود: اقدامات و فعالیت های حوزه ترویج و تبیین پدافندغیرعامل نباید به این یک هفته محدود باشد و در طول سال باید در این زمینه فعال باشیم.

 

وی به معرفی مقدماتی پدافندغیرعامل در کتب درسی اشاره کرده و گفت: باید پدافند غیرعامل را در مدارس و در بین دانش آموزان به خوبی معرفی کنیم چراکه برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز باید دانش‌آموزانی چند ساحتی، مقاوم و آگاه تربیت کنیم.

 

سعدی پور ضمن اشاره به پخش مراسم زنگ پدافندغیرعامل به طور مستقیم در شبکه شاد و حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به صورت مجازی در برنامه نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل، تاکید کرد: فرهنگ پدافند غیرعامل باید در گستره دستگاه تعلیم و تربیت استان ترویج و نهادینه شود.

 

به گزارش شبستان، مراسم نمادین زنگ پدافندغیرعامل امروز علاوه بر اجرا در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری، به صورت آنلاین در بستر شبکه دانش‌آموزی شاد نیز برگزار شد.

 

کد خبر 1110867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha