مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت اجرای طرح آموزش هنر هستند 

علی اکبر صفی پور گفت: در حوزه معاونت هنری طرحی آماده شده تحت عنوان مجمع آموزش هنر در مناطق محروم که به عنوان اولین اقدام مورد تصویب وزارتخانه قرار گرفت.

«علی اکبر صفی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش در حوزه هنر است و آموزش ها به دو شیوه رسمی غیر رسمی در حال انجام است که در شیوه رسمی آموزش هنر با همکاری آموزش و پرورش در قالب هنرستان های هنرهای زیبا انجام می شود.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خوشبختانه در طول سالیان گذشته تاسیس این هنرستان ها از روند خوبی برخوردار بوده و امروز تعداد آنها به ۵۹ هنرستان رسیده است که ۲ تا هنرستان امروز در جیرفت افتتاح شد و امیدوارم هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا در جیرفت پایگاه خوبی برای استعداد یابی علاقمند به تحصیل و اشتغال در حوزه هنر باشد.



وی تاکید کرد: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های خوبی از هنرستان های هنرهای زیبا داشته و قطعا در تامین تجهیزات و امکانات هنرستان های هنرهای زیبای جنوب کرمان نیز حمایت می کند.



صفی پور بیان کرد: با شروع به کار دولت سیزدهم، اجرای برنامه های جدید با رویکردهای متفاوت تری نسبت به گذشته مورد توجه است و حوزه فرهنگ و هنر نیز برای اجرای برنامه های نیازمند ایده ها و تفکرات نو است.


این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا برای مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته نیز برنامه های آموزشی فرهنگی و هنری متناسب با علاقمندی، ظرفیت و توانایی مردم این مناطق در دستور کار قرار دارد.


 وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت هنری طرحی آماده شده تحت عنوان مجمع آموزش هنر در مناطق محروم که به عنوان اولین اقدام مورد تصویب وزارتخانه قرار گرفت.


صفی پور عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای سطح فرهنگ و هنر، کشف استعدادهای شگرف، پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری و اشتغالزایی است.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که در حوزه هنر استعدادهای زیادی داریم که به دلیل فراهم نبودن شرایط و امکانات موفق به ظهور و بروز استعدادهای خود نشده اند بنابراین تصمیم گرفتیم برای ۱۱ استان کشور برنامه ریزی کنیم که جنوب کرمان یکی از این مناطق است و امیدواریم بتوانیم این آموزش ها را از جنوب کرمان و جیرفت آغاز کنیم.


وی اظهار کرد: این هنرستان ها می تواند در جنوب کرمان در قالب آموزش های رسمی، فرصت استثنایی برای خانواده های علاقمند به تحصیل فرزندان خود در رشته های هنری را فراهم کند.


صفی پور اضافه کرد: علاوه بر این ما مجموعه آموزش هایی داریم که قریب ۱۵۰ عنوان و در رشته های مختلف هستند که این آموزش ها می تواند بستری برای خانواده ها در راستای غنی سازی اوقات فراغت و اشتغالزایی کند و همچنین با ایجاد انگیزه و علاقه بخش مهمی از اوقات فراغت مردم در حوزه فرهنگ و هنر صرف شود.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح آموزشی ۲ وجه در نظر گرفته شده، یکی فراهم شدن زمینه تحصیل و آموزش برای افراد جامانده از تحصیل و دیگر زمینه حضور علاقمندان به رشته های هنر است.


وی با بیان این مطلب که آموزش ها برای خارج از مرکز استان است، عنوان کرد: شهرستان ها، شهرها و روستاهای پر جمعیت، هدف این طرح هستند و برای ۶ ماهه سال آتی یک برنامه کوتاه مدت داریم که صرفا آموزش است.


صفی پور اضافه کرد: در برنامه دراز مدت ۴ ساله نیز سعی داریم با راه اندازی آموزشگاه های آزاد هنری، موسسات تک منظوره و چند منظوره، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و راه اندازی شعب سینمای جوانان ایران، بستری را برای ارائه آموزش های دائم و مستمر فرهنگی و هنری ایجاد کنیم.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه یادآور شد: برای این که ما بدانیم نیاز منطقه جنوب کرمان بر اساس ظرفیت ها، علاقمندی و توانایی ها به چه نوع آموزش های هنری است بنابراین می طلبد متولیان فرهنگ و هنر جنوب کرمان در این خصوص ما را یاری کنند.

کد خبر 1110977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha