طرح توانمندسازی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد در دوره‌های تخصصی اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام پرویزی با اشاره به تدارک برنامه‌های آ‌موزشی در جهت توانمندسازی کارگزاران مساجد، گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت، تبلیغ، برگزاری وبینارهای آ‌موزشی و ارتقای مهارتی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای کارگزاران مساجد است.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای توانمندسازی و ارتقای آموزش های ائمه جماعات  و کارگزاران مساجد، اظهار کرد: در راستای خدماتی که معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات، خدام و هیئت امنا انجام می دهد، یکی از برنامه های مورد توجه برای آنها تولید محتوای آموزشی است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در همین راستا با انتشار نشریاتی همچون محراب (ویژه ائمه جماعات)، امین (ویژه امناء) و کرامت (ویژه خدام) سعی کردیم مباحث و محتوای آموزشی را برای کارگزاران مساجد ارایه دهیم.  

 

وی افزود: همچنین، در نظر داریم که دوره های آماده سازی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد بر اساس احکامی که برای آنها صادر شده است در مباحث حقوقی، نظارتی، مالی و فرهنگی و اجتماعی برگزار کنیم، ضمن اینکه در فضای مجازی و در کانال معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد اقدام به بارگذاری مطالب و جزوات آموزشی برای ائمه جماعات کردیم که مدت 20 روز فرصت دارند، مطالب ارایه شده را مطالعه و در آزمون تمدید فعالیت ها شرکت کنند.

 

حجت الاسلام پرویزی با اشاره به اینکه بحث امتحان ورودی ائمه جماعات مساجد جدیدالتاسیس از دیگر برنامه های در نظرگرفته است، گفت: ائمه جماعاتی که تمایل به امامت مسجد دارند، می توانند با تشکیل پرونده در نواحی امور مساجد در بحث آزمون ورودی و مصاحبه برای پذیرش در امامت جماعت شرکت کنند.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری جلسات آموزشی و مباحث مورد نیاز نیز به منظور ارتقای سطح مهارتی خدام و امنای مساجد به صورت وبینار در فضای مجازی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای ائمه جماعات مساجد نیز در محورهای سیاسی و اجتماعی وبینارهایی برگزار می شود که با استقبال ‌آنها روبرو بوده ایم.

 

حجت الاسلام پرویزی برگزاری دوره تخصصی مهدویت توسط مرکز تخصصی مهدویت قم و دوره های تخصصی تبلیغ و آزمون شفاهی برای ائمه جماعات را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای کارگزاران مساجد نام برد و  افزود: دوره های «هادیان» در ماههای محرم و صفر برای ائمه جماعات برگزار شد.

 

وی همچنین به تدارک برنامه های آموزشی ویژه کارگزاران و امنای مساجد اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های کتابخوانی و مسابقات مشاوره تحصیلی، ارتقای سطح مهارتی آنها از دیگر برنامه های در نظر گرفته است.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به حمایت از پایان های مرتبط  با مساجد گفت: کسانی که موضوع مسجدی را برای پایان نامه هایشان انتخاب نمایند و خروجی خوبی برای مساجد داشته باشد، از حمایت های مادی بهره مند می شوند و در همین راستا علاقه مندان تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که آثارشان به مرکز رسیدگی به امور مساجد ارسال کنند.

 

 

 

کد خبر 1110981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha