ارائه خدمات درمانی و آموزشی به ۴۰۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس

محکم گفت: ۴۰۰ معتاد متجاهر در حال حاضر در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس بستری هستند و از خدمات درمانی مشاوره، گروه درمانی، آموزش مهارت های فردی، آموزش مهارت های زندگی و آموزش های شغلی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قدرت الله محکم»، امروز (شنبه 8 آبان) در بازدید رئیس حراست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از مرکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس گفت: یکی از اولویت های اصلی بهزیستی، ارتقای امنیت و بیمه معتادان بستری است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس افزود: معتادانی که با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود امکانات حاضر به اقدام برای ترک نیستند، متجاهر شناخته می شوند و باید به مراکز درمانی اجباری (مرکز ماده ١۶ بهزیستی) ارجاع داده شوند.

وی اضافه کرد: پس از جمع آوری معتادان متجاهر این افراد تا 14 روز  غربالگری و قرنطینه می شوند و در صورت منفی بودن تست کرونا به مراکز ماده ۱۶ منتقل خواهند شد.

محکم تاکید کرد: در این مراکز نیز معتادان، طبق قانون سه ماه بستری و سپس ترخیص خواهند شد که این مدت زمان با توجه به شرایط کرونا تا ۶ ماه نیز قابل افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ معتاد متجاهر در حال حاضر در این مراکز بستری هستند که تحت اقدامات درمانی شامل دارو درمانی، روان درمانی، مشاوره، گروه درمانی، آموزش مهارت های فردی، آموزش مهارت های زندگی و آموزش های شغلی در کارگاه های جوراب بافی، تولید البسه و ... قرار دارند.

محکم با اشاره به فعالیت یکصد مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی فارس عنوان کرد: 2 هزار و 500 بیمار اعتیاد در حال حاضر در این مراکز بستری هستند و از خدمات درمان اعتیاد استفاده می کنند.

خاطر نشان می شود این بازدید با حضور رئیس حراست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، مدیر کل امور مالی مبارزه با مواد مخدر کشور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و مدیرکل بهزیستی فارس انجام شد.

کد خبر 1110983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha