روابط عمومی باید علاوه بر هدایت ارتباطی و تبلیغی جنبه عملکردی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روابط عمومی باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی، به جنبه عملکردی و جایگاه مدیریتی توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدجواد هاشمی» امروز (۸ آبان ماه) در دیداری که مدیرکل اداره روابط عمومی و اموربین الملل استانداری و کارکنان این اداره با وی داشت، گفت: هیچ کس جز یک روابط عمومی حرفه ای نمی تواند، رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد.
 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم گذار از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی تحول گرا تاکید کرد و گفت: نگاه و نگرش هدفمند، تعامل گرا و پاسخگویی بیشتر و بهتر به نیازها و خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه باشد.
 

هاشمی با بیان اینکه، روابط عمومی علاوه بر تعهد، نیازمند تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار است، افزود: یک روابط عمومی پویا و کارآمد، نقش محوری ایفا می کند.
 

وی با بیان اینکه، از کارگزاران روابط عمومی انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است، تاکید کرد: روابط عمومی‌ زمانی‌ می ‌تواند نقش‌ راهبردی خود را در سازمان‌ ايفا كند كه‌ در تشكيلات‌ سازمان‌ کارآمدی داشته باشد.
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، می طلبد که مدیران سازمان های دولتی با کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط عمومی بیشتر بهرمند شوند، تاکید کرد: جایگاه روابط عمومی ها از سوی مدیران تقویت شود.
 

هاشمی استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و تجهیزات مورد نیاز روز و به خدمت گرفتن نیروی متخصص و آموزش نیروها را از شرایط مهم در روابط عمومی ها بیان کرد.
 

وی تاکید کرد: روابط عمومی با درک شرایط، شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب و مدیریت در شناخت و درک درست اهداف والای سازمانی باید یاری دهند باشد.
 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش روابط عمومی ها در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و به برنامه ریزی های پژوهشی در خصوص مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در انجام ماموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط عمومی و تقویت عملکردها تاکید کرد.
 

هاشمی افزود: مهارت های نیروی انسانی و دانش افزایی حرفه ای روابط عمومی و برخورداری و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای الکترونیکی ضرورت روابط عمومی هاست.
 

وی ابراز داشت: روابط عمومی ها و جایگاه آنها باید تقویت شود تا انتظارات عمل گرایی و کارآمدی از آنها مطالبه شود.
 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم به وظيفه‌ مهم‌ روابط عمومی ها در توليد محتوا و اطلاعات‌، انعكاس‌ و اطلاع رسانی درست به‌ مخاطبان، ارائه خدمت، مستند و تصويرسازی مثبت‌ از سازمان‌ و معرفی و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورها تاکید کرد.
 

«عبدالعزیز تقی زاده» اظهار داشت: روابط عمومی‌ برای‌ توفيق‌ در وظايف‌ و ايفای‌ نقش‌ موثر خود، بايستي از ‌ويژگي هایی‌ چون مهارت های علمی‌ و عملی، احساس‌ مسئوليت ‌اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت‌ ارتباطی، نوآوری‌ و برخورداری از تعهد و ايمان‌ به‌ حقانيت‌ افكار عمومی‌ و مخاطب‌ برخوردار باشد.
 

وی تاکید کرد: روابط عمومی باید در بسياری‌ از موارد عملا نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌ ايفا کند، چرا که یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است. 
 

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش و جایگاه ارزنده  روابط عمومی ها اشاره و عنوان کرد: روابط عمومی ‌مجموعه ‌ای‌ با ساختار ارتباطات‌ آگاهانه‌ و برنامه‌ ریزی شده با شيوه‌های‌ علمی ‌و حتی هنری‌ در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع کننده مخاطب و مردم را داشته باشد.
 

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا روابط عمومی و رسانه در وحدت‌ بخشی‌ هماهنگ عمل کنند، ضمن اینکه روابط عمومی و رسانه باید در تبليغ‌ آشوب‌ آفرين‌، هيجانی‌، تبليغات خاکستری و سپاه، پرهیز و منبع‌ ايجاد اعتبار در نزد مخاطب‌ باشد‌.

کد خبر 1111001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha