مردم به شایعه های بی اساس در مورد واکسن ها توجه نکنند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، از مردم خواست به شایعه های بی اساس در مورد واکسن ها توجه نکنند تا بتوانیم با قدرت با این ویروس مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «رضا نوری» امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیک های متعدد کرونایی کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را سخت تر کرده بود که الحمد الله با تلاش و کار شبانه روزی و خالی نکردن میدان مبارزه با کرونا و بهبود شرایط، امروز به مرحله ای تازه ای از مقابله با این ویروس منحوس رسیده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی در ایام کرونایی میدان جنگ است و فرمانده علوم  پزشکی امروز عوض می شود، اظهارکرد: همگی در میدان جنگ باید به هم کمک کنند تا در مقابل ویروس کرونا پیروز شویم و به همین دلیل کسانی که به مصاف با این ویروس رفتند، شهید محسوب می شوند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال به پایان قصه ویروس منحوس کرونا برسیم، اما بستگی به همت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن دارد.
وی با بیان اینکه اگر مردم، کادر درمان و اطبا همگی دست به دست هم بدهند پایان سال  می توان شاهد پایان ویروس کرونا باشیم، از مردم خواست به شایعه های بی اساس در مورد واکسن ها توجه نکنند تا بتوانیم با قدرت با این ویروس مقابله  کنیم.
امام جمعه بجنورد با اشاره به این که سلامت جامعه یکی از ضرورت است، اضافه کرد: تمام واکسن ها به خصوص واکسن های تولید ایران مبنای علمی دارد و جای نگرانی برای تزریق ندارد.

دکتر«علیرضا رحیم نیا» مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت و درمان هم گفت: برخی اقدامات باید از سوی وزرات خانه گسترش پیدا کند اما دانشگاه نیز باید به جایگاهی برسد که نیروهای طرحی اعزامی استان پس از اتمام طرح ماندگار شوند.

وی با بیان این که وزراتخانه اجازه گسترش رشته های تخصصی با حداقل امکانات را نیز می دهد، اضافه کرد: اگر استان دارای حداقل ها باشد می تواند رشته های تخصصی را راه اندازی کند و حداقل ها نیز ماندگاری نیروهای تخصصی در استان است.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی متعلق به تمام استان است، ادامه داد: استانداری و نمایندگان می توانند در تامین بودجه ها مساعدت های مفیدی داشته باشند و با هم افزایی، انرژی ها در مسیر واحدی قرار می گیرند.

«علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به کمبودهای بخش درمان به کارهای انجام شده در حوزه بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: در دو سه سال اخیر کارهای خوبی از جمله ساخت مراکز درمانی، کلینک، بیمارستان، احداث پایگاه های اورژانس، کلنگ زنی و شروع پروژه های بهداشتی و درمانی (17هزارو 200 متر)، افزایش 283 تخت های بستری و 80 تخت آی سی یو و ... در حوزه بهداشتی و درمانی استان انجام شده است.

وی همچنین از مقدمات نگارش کتابی در ایام کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدهای سرزده ای که از مجموعه علوم پزشکی خراسان شمالی و اسفراین داشته ام فقط این جمله را که «کادر درمان استان خراسان شمالی در ایام کرونا، خستگی را خسته کردند» را در وصف حال این عزیزام می خواهم در کتابم  بیاورم.

دکتر «سید جواد پورنقی» هم در آیین معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه افزود: قبول این موضوع برای ما سخت بود که با وجود این همه پزشک و سیستم درمانی چطور امکان دارد فقط 25 درصد سلامت در دست این مجموعه باشد، اما زمانی که کرونا آمد متوجه شدیم و با تمام وجود لمس کردیم که به این سهم  75 درصدی شاید کمتر توجه کردیم و برای آن  برنامه ریزی کمتری انجام دادیم.

وی بیان کرد: ما نمی دانیم با تغییرات پیش رو در آینده با چه بیماری هایی روبه رو هستیم با توجه به این که بهداشت و درمان 25 درصد سهم را تشکیل می دهد و 75 درصد را مدیران دعوت شده در این مراسم تشکیل می دهند که کمک آنان را برای طی مسیر می طلبیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دکتر «سید احمد هاشمی» به پاس دو سال خدمات شایسته و ارزنده با اهداء لوح، تقدیر و تشکر شد و دکتر «سید جواد پورنقی » نیز به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شد.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

کد خبر 1111029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha