گردشگری مؤلفه مهم توسعه رانکوه/ برای هر منطقه یک مدل سرمایه‌گذاری تعریف شود

حجت‌الاسلام صفری ملک میان گردشگری را مؤلفه مهم توسعه در شهر رانکوه دانست و گفت: باید برای هر شهر یا منطقه یک مدل سرمایه‌گذاری تعریف و مابقی اقدامات توسعه‌ای بر اساس همان مدل عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام « محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه، 8 آبان) در جلسه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رانکوه اظهار داشت: شهر رانکوه، شهری بکر محسوب می‌شود و می‌توان نسخه‌های توسعه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف را برای آن تدوین و اجرایی کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه شهر رانکوه قابلیت توسعه و پیشرفت و پتانسیل‌های لازم برای این مهم را به خوبی دارا است تصریح کرد: شرایط اقلیمی این شهر، موقعیت جغرافیایی و مواهب طبیعی که در آن وجود دارد از جمله مصادیق و مؤلفه‌هایی است که با آن می‌توان به توسعه و پیشرفت رسید.

 

صفری ملک میان پیشینه و فرهنگ غنی مردم منطقه رانکوه را از دیگر داشته‌های ارزشمند آن ذکر کرد و ابراز داشت: اعضای شورای شهر و شهردار با توجه به تمامی این مؤلفه‌های ذکر شده باید ضمن تشریک مساعی و همکاری، برنامه‌ای را برای شهر رانکوه تدوین کنند تا بر اساس اولویت‌های مشخص شده در آن اقدامات لازم پیگیری شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به موضوعات اشاره شده توسط شهردار و اعضای شورای شهر رانکوه در حوزه تامین امکانات زیرساختی نظیر آب شرب، برق، راه، ماشین‌آلات و غیره اشاره کرد و افزود: در کنار تمام این نیازهای اساسی، فضای ظاهری و بصری شهر رانکوه نیز به شکل جد نیازمند اعمال یکسری تغییرات است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی زیباسازی شهری و ایجاد جذابیت‌های لازم در آن را بخشی از وظایف یک شهردار دانست و اذعان کرد: متاسفانه ما در این حوزه‌ها مقداری ضعیف عمل می‌کنیم که البته با تقویت خلاقیت‌ها، استفاده از نظرت کارشناسانه و بازنگری در برخی رویکردها اهدافی مانند زیباسازی شهری و ایجاد جذابیت‌های لازم به خوبی محقق می‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه کمبود منابع مالی در راستای اجرای برنامه‌هایی مانند زیباسازی شهری کم و بیش مانع ایجاد می‌کند افزود: شهرداران به دلیل ضعف در حوزه اعتبارات آن چنان که باید قدرت ریسک‌پذیری در این بخش‌ها ندارند به طوری‌که قالب شهرداری‌ها دچار بدهی‌های کلان از دوره‌های قبل هستند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه این بدهی‌های سنواتی به شهرداران صدمه و آسیب وارد می‌کند یادآور شد: با توجه به تجربیاتی که شهردار رانکوه دارد و به قوانین شهری هم آشناست می‌تواند از تجربیات کارشناسان هم استفاده کند و برنامه‌های خود را برای توسعه شهر عملیاتی سازد.

 

صفری ملک میان جذابیت‌های شهر رانکوه را در بخش گردشگری ویژه و حتی منحصربه فرد دانست و تصریح کرد: از مجموعه مدیریت شهری، شهردار و شورای شهر رانکوه انتظار داریم در حوزه جذب سرمایه‌گذار اهتمام بیشتری به خرج دهند و ما هم به عنوان نماینده مردم در مجلس حتما در این راه و جهت رفع موانع کمک خواهیم کرد.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان مشخص کردن اهداف و نوع سرمایه‌گذاری متناسب با قابلیت‌های شهر رانکوه را گام نخست توسعه و پیشرفت جهت جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: باید در این مسیر برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و شهردار و اعضای شورا باید با مشاوران متخصص در این زمینه رایزنی و گفت‌وگو کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای هر شهر و منطقه باید یک مدل سرمایه‌گذاری تعریف شود فضا را در شهر رانکوه برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم دانست و خاطرنشان کرد: در زمان حضور شهردار قبلی کمک‌های زیادی را برای رفع مشکلات و نیا‌زهای شهر انجام دادیم و مطمئنا این روند برای جذب منابع ملی و اعتبارات نیز استمرار پیدا خواهد کرد.

 

کد خبر 1111050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha