کمک ۱۱ میلیارد تومانی مردم قزوین به نیازمندان در مراکز نیکوکاری

فرهادی گفت: ۵۸ مرکز نیکوکاری در شهرستان قزوین فعال است که در سال جاری خیران در این مراکز برای کمک به نیازمندان نزدیک ۱۱ میلیارد تومان مساعدت داشته اند.

«فرزاد فرهادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: قزوین یکی از استان های پیشتاز در انجام امور خیر است به طوری که در طرح های مختلفی که توسط کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اجرا می کند، مردم قزوین مشارکت بالایی دارند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در شهرستان قزوین درآمد کمیته امداد از مشارکت مردم در طرح های مختلف به منظور کمک به نیازمندان در سال جاری 38 میلیارد و 635 میلیون و 392 هزار تومان بوده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از طرح های کمیته امداد، طرح اکرام ایتام است که خوشبختانه ما در قزوین یتیم بدون حامی نداریم و مردم به صورت ماهانه کمک های خود را به حساب ایتام واریز می کنند که 755 یتیم در شهرستان قزوین زیرپوشش کمیته امداد هستند.

 

فرهادی عنوان کرد: طرح دیگر ما در حوزه فرزندان محسنین است که این طرح که از سال 90 آغاز شده است و در این طرح کودکانی که سرپرست خانواده آنها به دلیل بیماری، معلولیت، طلاق و غیره ناتوان است، مورد حمایت قرار می گیرند که در شهرستان قزوین 2 هزار و 897 نفر زیرپوشش طرح محسنین هستند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: 14 هزار و 780 حامی از ایتام و فرزندان محسنین در شهرستان قزوین حمایت می کنند که کمک حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین در سال جاری 11 میلیارد و 686 میلیون و 64 هزار تومان بوده است.

 

وی تأکید کرد: در بحث زکات هم در شهرستان قزوین در سال جاری 5 میلیارد و 340 میلیون و 120 هزارتومان زکات جمع آوری شده که زکات جمع آوری شده در هر روستا و منطقه در همان جا هزینه می شود که بیشترین بخش هزینه کرد این زکات هم برای محرومان است.

 

فرهادی در ادامه اظهار کرد: تعداد  صندوق های صدقات در شهرستان قزوین 53 هزار و 746 صندوق است که در سال جاری 2 میلیارد و 481 میلیون و 619 هزار تومان صدقه در شهرستان قزوین جمع آوری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: 58 مرکز نیکوکاری هم در شهرستان قزوین فعال است که خیران در این مراکز برای کمک به نیازمندان 10 میلیارد و 910 میلیون و 973 هزار تومان مساعدت داشته اند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین در پایان یادآور شد: مردم خیر و نیکوکار قز وین می توانند از طرق شماره گیری کد مهربانی # 028*8877*کمک های خود را به نیازمندان در بخش های مختلف داشته باشند.

کد خبر 1111079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha