آغاز مسابقه سالیانه حفظ قرآن کریم شیخ الازهر در الوادی الجدید

مسابقه سالیانه حفظ قرآن کریم شیخ الازهر در الوادی الجدید مصر با نظارت دکتر احمد الطیب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  الوفد، اداره امور قرآنی در منطقه الازهریه در استان الوادی الجدید روز گذشته(شنبه هشتم آبان 1400) آزمون دانشجویان مراکزحفظ قرآن کریم در این منطقه را در چارچوب مسابقه سالیانه قرآن کریم الازهر برای سال تحصیلی 2021-2022 را که با نظارت دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر برگزار می شود، آغاز کرد و تا دو هفته ادامه دارد.

 

الازهر اعلام کرد: این مسابقه در دو مرحله برگزار می شود. اولین مرحله، مرحله مقدماتی است که اداره امور قرآن آن را براساس ضوابط اداره های آموزشی انجام می دهد. این مسئله باعث کاهش ازدحام و جلوگیری از تجمع دربرابر کمیته ها می شود.

 

الازهر تاکید کرد: دومین مرحله، مرحله نهایی است که اداره امور قرآن در مقر سالن های آموزش و کیفیت و موسسه «بنین المنیا» برگزار می شود.کسانی که در این مسابقه بتوانند 90 درصد یا بالاتر از امتیاز مورد نظر را به دست آورد، از برگزیدگان این مسابقه به شمار می آید و جوایز نقدی به آنها اعطا می شود.

 

مرحله اول از روز گذشته شنبه (هشتم آبان 1400 مطابق با 30 اکتبر 2021) میلادی آغاز شد و تا پنجم آذر 1400 مطابق با 26 نوامبر 2021 میلادی ادامه دارد.

این مسابقه با رعایت تدابیر پیشگیرانه در سایه ادامه بحران کرونا برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

 

این مسابقه در سه رشته برگزار می شود. این رشته ها شامل حفظ کامل قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن کریم و حفظ 10 جزء قرآن کریم است.
 

کد خبر 1111171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha