همایش«نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه» در زنجان برگزار می شود

به گفته حجت الاسلام بیگدلی همایش«نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه» فردا دوشنبه ۱۰ آبان ماه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله عبادت هایی که در همه ادیان الهی وجود دارد نماز است، و در روایات اسلامی نیز از نماز با عنوان نشانه دین داری و ایمان تعبیر شده است.

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی با اشاره به اینکه نماز نفاق و ناملایمات را از بین برده و موجب دوستی و محبت می شود، افزود: اگر نماز طبق دستورات الهی اقامه شود انسان را هم مربی و هم متربی می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به جمله امام حسین (ع) اِنّی احب الصلاه ( من نماز را دوست دارم)، گفت : امام حسین (ع) برای برپایی نماز و اسلام به پا خواست و قلب و اساس عاشورا به نماز برمی گردد و آنچه که در عاشورا اتفاق افتاد نشان داد ایستادگی در مقابل مستکبرین  با نماز تحقق پیدا می کند.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به آیه۴١  سوره مبارکه الحج (الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ، همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشيديم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست) تاکید کرد : طبق آیه شریفه به کسانی که مقام و قدرت داده شد باید برای برپایی و اقامه نماز تلاش كرده و همچنین در خصوص مسائل زکات، امر به معروف و نهی از منكر توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)  «لِكُلِّ شَیْ‏ءٍ وَجْهٌ وَ وَجْهُ دِينِكُمُ الصَّلَاةُ فَلَا یَشِينَنَّ أَحَدُكُمْ وَجْهَ دِينِهِ»، بیان داشت :  چهره ی دین اسلام نماز است به تعبيري اين صورت است كه به انسان زیبایی می دهد نماز در دین اسلام نيز همین گونه بوده و چهره اسلام است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) (نماز کلید بهشت است) ، تصریح  کرد: نماز  راهی برای رسیدن به تعالی و بهشت و سایه پرستش خداوند است که انسان را به کمال و مقام قرب الهی می رساند.

 

این مسئول در ادامه تاکید کرد :پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین علی (ع)  و سایر ائمه  معصومین همه برای اقامه‌ و برپایی نماز تلاش کردند و انشاالله با ظهور صاحب الزمان (عج) راه آنها ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه  در جامعه اسلامی که در آن زندگی می کنیم خلأهای زیادی وجود دارد، عنوان کرد: مسئله اهمیت دادن به نماز و برپایی نمازهای  یومیه، جماعت و جمعه باید در جامعه اتفاق بیفتند که متاسفانه گاهی اوقات  شاهد آن هستیم برخی از افراد نسبت به موضوع نماز سست و به آن کمتر اهمیت می دهند در حالی که در اقامه نماز اول وقت در دین اسلام توجه و بسیار تاکید شده است و باید آن را  در جامعه نهادینه کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج از بدو تولد تا کنون در راستای اقامه‌ و برپایی نماز و همچنین ترویج نماز قدم هایی بسیار موثری برداشته است، گفت :خداوند متعال را شاکریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با نماز حیات پیدا کرده و نماز استمرار حیات داده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر عرصه و زمانی از جمله دوران دفاع مقدس  و پس از آن  سپاه توانسته در تمامی امکان و موقعیت هایی که دارد و همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقامه نماز را برپا کند.

 

این مسئول با اشاره به آیه( وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي، نماز را به پا دارید چون نام و یاد من است)، گفت : در بحث اقامه نماز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برای کمک و خدمت رسانی به ائمه جمعه قدم برداشته و همواره‌ همگام وهمراه اين عزيزان بودده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به برگزاری همایش نماز در استان زنجان، عنوان کرد :هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ والای نماز و نماز آموزی در بین کارکنان به ویژه نسل جوان می باشد.

 

حجت بیگدلی با بیان اینکه در اجلاسیه نماز از خادمین نماز و افرادی که آثاری غنی برای اجلاسيه فرستاده‌ اند تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: مسئولین، اقامه کنندگان نماز، علما و طلاب و روحانيون در این مراسم حضور خواهند داشت که اميد است با عنايت خداوند این مراسم  در شان و منزلت دستور دینی و قرآن کریم برگزار شود.

کد خبر 1111190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha