توجه به فناوری‌های نوین در زمینهٔ نماز و فرایض دینی ضروری است

حجت الاسلام شمس‌الدین بر توجه به فناوری‌های نوین در زمینهٔ نماز و فرایض دینی تأکید کردوگفت:اگر از هنر وفضای مجازی برای ترویج نماز استفاده نکنیم عقب خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام« محمد رضا شمس‌الدین» در جلسه شورای اقامه نماز اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان اهتمام به فرهنگ نماز و توجه به این فریضه الهی را یک رسالت  مهم دانست وگفت: یکپارچگی و انسجام در فعالیت‌های اقامه نماز، دارای برکات فراوانی است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان توجه ادارات استان سمنان به ترویج نماز را ضروری خواندو افزود: نمی‌توان نماز اول وقت را با نامه‌نگاری و شیوه‌های اداری و … ترویج داد لذا باید مدیران و مجموعه‌های اداری قبلاً به این موضوع اهتمام داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه امروز باید به فریضه نماز دقت بیشتری داشت، گفت: تغییرات سبک زندگی مردم با توجه تحولات دنیای فنّاوری می‌طلبد تا برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و بسترسازی لازم در امر ترویج نماز همراه با خلاقیت و ابتکار و مخاطب سنجی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام شمس‌الدین در ادامه گفت: ارتقای فرهنگ نماز با همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی یک اولویت محسوب می‌شود چراکه همه ما در راستای توسعه فرهنگ دینی مسئول هستیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه امروز ما به عنوان یکی از مصرف کنندگان فضای مجازی هستیم، ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از این بستر را آموزش ببینیم و بومی‌سازی آن را در دستور کار قرار دهیم امروز باید بپذیریم که گفتمان ما در حوزه دین به صورت جدی تغییر کرده و اصلاح شود تا دین و مفاهیم اسلام بتواند رونق بیشتری در زندگی تک‌تک افراد جامعه ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون سهم ما در فضای مجازی ناچیز است و باید این سهم افزایش یابد ادامه داد: روزانه میلیون ها عکس در فضای مجازی منتشر می شود که سهم افراد مذهبی در این میان بسیار ناچیز است و باید با تلاش مضاعف از این ظرفیت برای روشنگری و تبین افکار عمومی برای خنثی کردن دسیسه های دشمن استفاده کرد.

 

حجت الاسلام شمس‌الدین با بیان این که توجه به دین و احکام اسلامی زندگی را رونق می بخشد، گفت: زمانی که گرایش مذهبی تقویت شود بازدهی کارها افزایش می یابد و برای تحقق این مهم ضروریست گسترش و ترویج نماز جدی گرفته شود.

کد خبر 1111199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha