چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی با محوریت طرح کوچ در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: چهارمین همایش کشوری دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی با محوریت طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در ۱۲ و ۱۳ آبان ماه به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کردستان در سال های 95، 97، 99 سه دوره همایش علمی تحت عنوان دستاوردهای ورزش دانش آموزی در سطح کشور برگزار کرده است و در دوره سوم که در سال 99 و با حضور حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ایشان با حسن نیت و حسن اعتمادی که به استان داشتند، کردستان را به عنوان مجری چهارمین همایش دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی و اولین کنگره ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان معرفی کردند و در سطح معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز از چند ماه پیش اقدامات اجرایی آن آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کوچ و گفتمان سازی قابل قبول آن، همایش چهارم را مهم توصیف کرد و گفت: چالش های طرح کوچ و راهکارهای بهبود اجرا، تدوین الگوی جامع طرح کوچ، پیامدهای رفتاری و حرکتی و متابولیکی چاقی و اضافه وزن، شیوه های بهینه مداخله در کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و چاقی و ساعت درس تربیت بدنی، محورهای اصلی این همایش هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در بخش ویژه همایش نیز آینده پژوهی در طرح کوچ، اقدام پژوهی و درس پژوهی با محوریت طرح کوچ تعریف شده است. همچنین فیلم کوتاه 100 ثانیه، پوستر، عکس، پویانمایی و کاریکاتور در بخش فرعی همایش مد نظر قرار گرفته است.

 

قربانی خاطر نشان کرد: 429 اثر در سه بخش اصلی، فرعی و ویژه همایش در دبیرخانه اعلام وصول شده که پس از انجام مراحل داوری، 302 اثر پذیرش شدند.

 

وی افزود: اواخر این هفته و در روزهای 12 و 13 آبان ماه همایش را به صورت ترکیبی ( حضوری- مجازی) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنیم که در افتتاحیه آن دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت، سخنران ویژه آن خواهد بود.

 

رئیس چهارمین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی با اشاره به مشارکت اساتید برجسته حوزه تربیت بدنی کشور در این همایش گفت: پنج کارگاه جانبی نیز برای استفاده معلمان تربیت بدنی استان به صورت حضوری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1111229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha