برخورداری ۲ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار از بیمه های اجتماعی به همت بهزیستی فارس

قیامی گفت: برای توانمندی زنان سرپرست خانوار، بهزیستی فارس اقدام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در فارس را از سال ۹۰ بیمه های اجتماعی کرده است و زنان بالای ۵۵ سال به بالا از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرح ماه قیامی»، امروز (یکشنبه 9 آبان) در نشست خبری  مجازی معاونت امور اجتماعی و کارشناسان مسئول بهزیستی فارس با موضوع «کودکان کار و خیابان، فرزندخواندگی و زنان سرپرست خانواده» گفت: یکی از دفاتر حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس دفتر توانمندی خانواده و زنان است و در راستای تامین قانون زنان و کودکان بی سرپرست یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی توانمندی زنان سرپرست خانواده است.

کارشناس مسئول دفتر زنان و خانواده اداره کل بهزیستی فارس افزود: یکی از اهداف مهم نیز بهره گیری از مشارکت گروه های هدف در راستای ارتقای کیفیت زندگی خودشان است که با برنامه های مختلفی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: 30 هزار خانوار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس در حال حاضر داریم که 12 هزار خانوار حمایت های مستمر دریافت می کنند و مابقی حمایت های غیر مستمر دریافت می کنند.

قیامی اعلام کرد: زنان سرپرست خانواده های دارای فرزند دوقلو اگر جزء سه دهک پایین درآمدی باشند می توانند تحت پوشش بهزیستی در بیایند و خانواده های سه قلو به بالا تحت پوشش و مستمری ماهانه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای توانمندی زنان سرپرست خانوار، بهزیستی اقدام به انجام بیمه های اجتماعی کرده است و حدود 2 هزار و 500 زن سرپرست خانوار در فارس از سال 90 بیمه های اجتماعی شده اند و زنان بالای 55 سال به بالا از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

قیامی تاکید کرد: حدود 450 مرکز دولتی و غیر دولتی در راستای دفتر توانمندی زنان و خانواده در استان فارس وجود دارد که خدمات به زنان سرپرست خانوار خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 1111343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha