هلال احمر، مانور پناه گیری و تخلیله اضطراری را در سلیوی غدیر زنجان برگزار کرد

آقاجانلو گفت: هلال احمر مانور پناه گیری و تخلیله اضطراری را به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سلیوی غدیر زنجان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه اعضای کارگروه و شورای پدافند غیرعامل استان در زمینه حفظ آمادگی در برابر تهدیداتی که در زمینه های مختلف در جامعه امکان وقوع آن وجود دارد، همکاری قابل توجه و تنگاتنگی را دارند.

 


غفور آقاجانلو با بیان اینکه مانور سلیوی غدیر زنجان، تخلیه اضطراری است، اظهارداشت: این مانور با همکاری اعضای کارگروه امداد و نجات و شورای پدافند عامل  استان برگزار شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مانور تخلیه اضطراری در زمان حوادث طبیعی و تهدیدات امنیتی را تمرین می کنیم.

 


آقاجانلو تاکید کرد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل تخلیه مجموعه های اداری و مسکونی را در این هفته در شهر تمرین خواهیم کرد تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری به منظور تمرین های آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح غیرمترقبه با رویکرد پدافند غیرعامل برگزار شد.

 


مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل گفت: در راستای اهمیت پدافند غیرعامل، این مهم مصونیت سازی بدن است که باید به کل ساختار اجتماعی جامعه و پیکره آن گسترش دهیم.

 


محمود زمانی اظهارداشت: هفته نکو داشت هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای همه دستگاه های اجرایی است تا حس همکاری را با هدف سنجش دفاعی و آمادگی زیرساخت ها در مقابل تهدیدات را داشته باشند.

 


 وی اظهارداشت: این مهم را در قالب رزمایش های مختلف انجام می دهیم که روز گذشته رزمایش قطع برق را در 9 مرکز اداری حیاتی و مهم استان انجام دادیم.

 


 مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان گفت: تعمیم و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در میان آحاد مختلف مردم از طریق آموزش های مختلف در بخش های مختلف را آموزش می دهیم.

 


زمانی ادامه داد: همه این اقدامات به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و زمینه مشارکت اجتماعی نخبگان در راستای حفظ نظم و امنیت به سوی امنیت و توسعه پایدار انجام می شود.

 


وی با بیان اینکه شعار امسال هفته پدافند غیرعامل "پدافند غیرعامل و ایران پایدار"نامگذاری شده است.

 


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان نیز در ادامه گفت: مانور تخلیه اضطراری به منظور ایجاد آمادگی دفاعی و ذاتی این اداره کل در خصوص تهیه، تامین و اساسی مورد نیاز مردم در استان است.

 


ولی اله زمانی تاکید کرد: با اجرای این مانورها به دنبال حفظ آمادگی در حوادث هستیم تا بتوانیم با توانایی های لازم و اقدامات به موقع گندم، آرد و کالاهای اساسی مردم را به موقع تامین و توزیع کنیم.

 


گفتنی است در مانور پناهگیری و تخلیه اضطراری با محوریت خانه هلال جمعیت هلال احمر استان زنجان در سیلوی غدیر زنجان، با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان، فرمانده حوزه پایگاه مقاومت کارکنان بسیج ادارات استان زنجان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، رئیس هلال احمر شهرستان زنجان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان و معاونین و کارکنان این مجموعه، نیروهای آتش نشانی برگزار شد.

 


در حاشیه این مانوراطفای حریق نیز انجام و چادرهای هلال احمر جهت اسکان موقت برپا شد.

کد خبر 1111344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha