زیست بوم مسجدی در جوار حرم امام رضا(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد

زیست بوم مسجدی در جوار حرم امام رضا(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد شاخصه فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) در شهرک سپاه در هفته گذشته بود.

خبرگزاری شبستان - البرز: زیست بوم مسجدی در جوار حرم امام رضا(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد شاخصه فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) در شهرک سپاه در هفته گذشته بود.

 

فعالیت بچه های مسجد در قالب اردوهای آموزشی، فرهنگی و تفریحی به واقع یکی دیگر از ظرفیت های کانون های مساجد است که در جریان خود زمینه شبکه سازی منسجم و مستمر نیروهای انسانی مسجد را بارور می کند.

 

در این رابطه « حسام الدین اویسی» در خصوص این مهم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از مهم ترین لازمه های حرکت و رشد کردن در همه ی ابعاد زندگی ایمان به خداوند متعال است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) شهرک سپاه افزود: ایمان، آن اعتقاد و باور به حضور داشتن خدا در هر لحظه ی زندگی است. خدایی که خیلی بزرگ است و مهربان. خیلی بخشنده است و در هر لحظه مراقب است تا ما هدر نرویم. ما را دوست دارد و موفقیت ما را می خواهد.

 

به گفته وی، ایمان، عشق و محبتی است که در انسان شکل می گیرد و روی همه ی انتخاب هایش تاثیر می گذارد و به همه ی کارهایش رنگ و بو می بخشد.

 

 

وی اظهار کرد: در قرارگاه فرهنگی فاطمیون سعی بر این است که نوجوانان در ابتدای مسیر رشدشان این اعتقاد و باور قلبی را پیدا بکنند تا با انرژی هر چه بیشتر و امید و تلاش چند برابر به حرکت خود ادامه دهند.

 

یکی از اساسی ترین مشکلات تربیت صحیح انسان ها که ریشه در سنین نوجوانی دارد این است که ما نتوانسته ایم خدا را درست به آنها معرفی کنیم. نتوانسته ایم زمینه ای فراهم کنیم تا محبت واقعی خدا درک بشود تا هر محبت پوشالی دیگری از قبیل سریال ها و بازی های کامپیوتری و رفاقت های ناصحیح و سایر جذابیت ها نتواند در قلب نوجوان ها نفوذ کند و اثر بگذارد.

 

 

در این راستا و برای ایجاد و افزایش ایمان در قرارگاه فرهنگی فاطمیون برنامه ریزی هایی انجام شده است. یکی از این راه ها بر اساس آیات و روایات نگاه کردن و یادآوری نعمت های خداوند است. هر چه که نوجوان ها بیشتر نعمت ها و لطف های خداوند در زندگی شان را بیشتر درک کنند و بفهمند، بیشتر احساس محبت نسبت به خداوند پیدا میکنند. و هر چه که این رفاقت و انس با خداوند بیشتر بشود به همان میزان از دلبستگی های غلط فاصله میگیرند و زمینه ی خسارت دیدن شان کمتر میشود.

 

علاوه بر آن تشویق میشوند تا از نعمت هایی که دارند بهترین استفاده را کنند. در نتیجه ایمان به دنبال خودش حرکت می آورد و مثل سوخت یک خودرو باعث جلو رفتن انسان ها می شود.

 

 

در برنامه های قرارگاه فرهنگی فاطمیون در راس همه ی نعمت ها، ولی نعمت ها مورد توجه قرار می گیرد. زیرا با همراهی امام معصوم است که می توانیم نعمت ها را به خوبی بشناسیم و از آنها بهترین استفاده را بکنیم. به همین جهت ارتباط با اهل بیت(ع) و توسل به آنها مهم ترین برنامه ی قرارگاه در امر تربیت و سازندگی است. 

 

اویسی ادامه داد: یکی از این برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجدالزهرا(س) اردوهای مشهد مقدس است، که هر ساله حداکثر ۲ مرتبه برگزار می شود. 

 

 

وی مطرح کرد: بکی از مهم ترین لازمه های حرکت و رشد کردن در همه ی ابعاد زندگی در سایه سار ایجاد ارتباط معنوی با اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجدالزهرا(س) در پایان با اشاره به حضور ۲۵ نفر در اردو خاطرنشان کرد: این اردو در قالب حلقه گفت و گو درباره داستان های کتاب عیون اخبارالرضا(ع) برای شناخت بهتر امام، صحبت های کوتاه در حرم درباره ی چگونگی مفید بودن برای امام، ورزش صبح گاهی با یاد اهل بیت(ع)، خواندن سوره واقعه در پایان شب، حضور در محفل اشک حرم، فرصت خادمی و کمک کردن در کارهای حرم مطهر،  نوشتن درد و دل و انداختن آن در ضریح امام رئوف(ع) و تهیه قرص جوشان از دارالشفای حرم برای سلامتی نوجوانان اختصاص یافت. 

 

 

کد خبر 1111493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha