کشاورزان شیروان کمبودی در زمینه توزیع کود ندارند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان شیروان کمبودی در زمینه توزیع کود ندارند.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال برای سال زراعی، تاکنون ۶۳۰ تُن انواع کود شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده که ۴۵۰ تُن دیگر هم تامین شده و به زودی توزیع خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: با توجه به وضعیت سال جاری و خشکسالی توصیه می شود کشاورزان در کنار آن کود پایه هم استفاده کنند تا عملکرد خوبی داشته باشد زیرا که استفاده از انواع کودهای شیمیایی تولید محصول را ۴۰ تا ۴۵ درصد افزایش می دهد و این امر نیز مستلزم رعایت استفاده به موقع، میزان مصرف درست و رعایت دیگر شرایط است.

 

ایزانلو با اشاره به الکترونیکی شدن شیمیایی اضافه کرد: صدور حواله‌های الکترونیکی از طریق سامانه پهنه‌بندی و توسط کارشناسان پهنه مراکز خدمات کشاورزی انجام می گیرد که هر حواله سه ویژگی شامل مشخصات شناسنامه‌ای بهره بردار، سطح زیر کشت و نوع محصول را خواهد داشت که سهولت پایش و رصد توزیع کودهای شیمیایی را میسر می سازد. 

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز کودی بخش کشاورزی را انواع فسفاته و پتاسه دربرمی گیرد و ۸۵ تا ۸۰ درصد دیگر کود مورد نیاز این حوزه به کود اوره اختصاص دارد.

 

وی تصریح کرد: امسال در کنار کود سفید استفاده از کود پتاسه و فسفاته الزامی شده که به نفع کشاورز است و علاوه بر جمع شدن دست دلالان مقاومت و عملکرد خوب محصول را در پی خواهد داشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: شهرستان شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که هم اکنون ۲۷ شرکت تعاونی در شهرستان شیروان فعالیت دارند.

کد خبر 1111522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha