«ماهمیران» محروم از شبکه های تلویزیونی

روستای ماهمیران خوسف یک سالی شده که از کمترین امکانات رفاهی اولیه همانند آنتن دهی شبکه های تلویزیون، موبایل و اینترنت در عصر ارتباطات محروم است و گلایه مردم هم راهی به جایی نبرده است.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: بنا بر گزارشات مردمی واصل شده به خبرنگار شبستان روستای ماهمیران در 30 کیلومتری شهرستان خوسف از نعمت دریافت شبکه های تلویزیون ملی محروم است و متاسفانه سه یا چهار کانالی که با سیستم ماهواره ای چند سال قبل راه اندازی شدند به شدت بی کیفیت و اخیرا با حفر چاله های شرکت آب و فاضلاب کاملا قطع و غیرقابل دریافت شده است.

 

مدتی است که به مردم وعده دسترسی به تلویزیون با ایجاد دکل داده شده و بستر مناسب و مقدمات کار با تلاش مردم، شورا و دهیار فراهم شده است اما ظاهرا این پروژه به علت نبود لوازم و تجهیزات مورد نیاز که باید توسط سازمان صدا و سیما فراهم شود، نیمه کاره رها شده است.

 

با عنایت به محرومیت از اینترنت و فضای مجازی مردم این روستا در عصر ارتباطات از ابتدایی ترین حقوق که دسترسی به شبکه های تلویزیونی است، محروم بوده و هیچ گونه سرگرمی و تفریح جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خود ندارد.

 

یک سال محروم از تلویزیون!

«محمدرضا بهارشاهی» یکی از اهالی روستای ماهمیران و عضو شورای این روستا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه روستای ماهمیران یک سالی شده که کمترین امکانات مثل آنتن دهی شبکه های تلویزیون محروم است، اظهار کرد: پیش از این صدا و سیما چند کانال تلویزیونی را با سیستم کابل ماهواره ای راه اندازی کرده بود اما این کابل ها به دنبال لوله کشی برای آبرسانی، آسیب دیده شده و هم اکنون 70 درصد روستا از نعمت تلویزیون محروم هستند.

 

وی از پیگیری برای حل مشکل از طریق صدا و سیما خبر داد و افزود: صدا و سیما وعده داده که اگر زیرساخت های دیجیتال توسط دهیار در روستا فراهم شود، دستگاه نصب و مشکل حل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: یک ماه است که تمامی زیرساخت های آنتن دهی شبکه های دیجیتال همانند حصار محوطه، خرید دکل، ایجاد چاه ارت و فنداسیون توسط دهیاری و با مشارکت مردم آماده شده است اما صدا و سیما هنوز به قول خود برای نصب دستگاه مربوطه عمل نکرده است.

 

باران مشکلات بر سر ماهمیران خوسف

عضو شورای ماهمیران از وجود 28 خانوار و 92 نفر جمعیت ساکن در این روستا خبر داد و افزود: متاسفانه این روستا از نعمت اینترنت هم محروم است؛ سال گذشته 10 دانش آموز دبیرستانی روستا برای ادامه تحصیل مجبور بودند تا در ارتفاعات به درس خواندن خود ادامه دهند، همچنین دو دانش آموز نیز سال گذشته به دلیل نبود اینترنت به صورت موقت از تحصیل بازماندند.

 

بهارشاهی در ادامه مشکلات روستای ماهمیران گذری بر وضعیت آبرسانی روستا زد و گفت: خانه های روستا آب ندارند؛ مردم روستا از یک شیر آب در وسط روستا، آب مورد نیاز خود را تأمین می کنند، با وجود اینکه لوله کشی انجام شده اما هنوز خبری از نصب کنتور آب نیست، طبق قول آب و فاضلاب مردم می توانند تا پایان هفته جاری نسبت به خرید امتیاز آب اقدام کنند.

 

وی همچنین از آنتن دهی تلفن همراه در روستا گلایه مند بود و افزود: قطع و وصل شدن تلفن همراه مشکل دیگری است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

«جابر بهارشاهی» دهیار روستای ماهمیران خوسف هم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: مردم روستای ماهمیران در حال حاضر از نعمت تلویزیون محروم هستند، با اینکه دکل خریداری و چاه ارت توسط دهیاری و مردم حفر شده است ولی صدا وسیما برای نصب تجهیزات شبکه دیجیتال هیچ اقدامی نکرده است.

 

این مسئول با گلایه از اینکه مردم روستای ماهمیران یک سالی است از نعمت شبکه های تلویزیون محروم هستند، گفت: هیچ کانالی از تلویزون در این روستا دریافت نمی شود و با وجود اینکه تجهیزات شبکه های دیجیتالی یک ماه است آماده شده، اقدامی صورت نگرفته است.

 

بهارشاهی از وضعیت آبرسانی و نصب نشدن کنتورهای آب گلایه کرد و افزود: همچنین طرح هادی در روستای ماهمیران اجرا نشده است و با وجود اینکه کوچه های روستا در وضعیت نامطلوبی هستند، اما بنیاد مسکن تاکنون اقدامی انجام نداده است.

 

صدا و سیما برای رفع مشکل به زودی اقدام می کند

«حمید نظیف کار»، معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی در خصوص مشکل آنتن دهی تلویزیون در روستای ماهمیران خوسف به خبرنگار شبستان گفت: یکسری فرستنده خاص توسط صدا و سیمای استان به سازمان سفارش داده ایم که در صورت تایید و نهایی شدن برای روستای ماهمیران ارسال و نصب خواهد شد.

 

وی وعده رفع مشکل و راه اندازی مجدد کانال های تلویزیونی این روستا را داد و خاطرنشان کرد: کابل های آنتن دهی به دلیل گازکشی و لوله کشی و کنده کاری های تامین زیرساخت ها، قطع شده است، لذا شبکه کابلی باید توسط شرکتی که کنده کاری کرده صحیح و سالم تحویل دهیار شود در غیر اینصورت باید شرکت متولی خسارت را بپردازد.

 

وی در پایان تصریح کرد: به محض تامین فرستنده دیجیتال از سوی سازمان، مشکل آنتن دهی تلویزیون روستای ماهمیران رفع خواهد شد.

 

 

کد خبر 1111528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha