برگزاری  مراسم گرامیداشت روز ١٣ آبان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سرپل ذهاب

فرزادی پور، گفت: مراسم گرامیداشت روز ١٣ آبان بصورت تجمع و با رعایت پروتکل های بهداشتی راس ساعت ۹:۳۰ در جوار حرم احمد ابن اسحاق برگزار می شود .

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ۱۳ آبان در تقویم انقلاب اسلامی یکی از روزهای تاریخی به مناسبت سه رویداد مهم ، نطق تاریخی امام راحل و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است،و این روز به همین دلایل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده  ویادآوری وقایع تاریخی این روز ، برای همه مردم به ویژه نسل جوان و دانش آموز، امری بسیار لازم و ضروری است که مسئولان باید زمینه آن را فراهم کنیم.  

 

 

فرماندار سرپل ذهاب افزود:   ۱۳ آبان ۴۳ روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، ۱۳ آبان ۵۷ روز شهادت دانش آموزان بی گناه در مقابل دانشگاه تهران ازسوی رژیم منحوس پهلوی و ۱۳ آبان ۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، به عنوان سه واقعه تاریخی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تاثیر ویژه ای را داشت.    

 

وی خاطر نشان کرد:در ۱۳ آبان ۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت ساز نزدیک می شد همه اقشار مردم ایران سعی در ایفای نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند که در این میان حال دانش آموزان وصف ناپذیر بود. 

   

فرزادی پور تصریح کرد: در این روز دانش آموزان به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا همگام با دانشجویان این دانشگا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند که ماموران رژیم منحوس پهلوی در ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در  میان آنان پرتاب کردند که با فریادهای الله اکبر لرزه بر اندام مأموران مسلح افتاد و شروع به تیراندازی کرده و جوانان و نوجوانان بی گناه را یکی پس از دیگری در خون خود غوطه ور کردند.

 

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: حضور مردم به ویژه جوانان در مراسم ۱۳ آبان  موجب نمایان تر شدن چهره بزک کرده استکبار جهانی و سلطه طلبی های دشمنان خواهد و برنامه های مختلفی چون سخنرانی، آتش کشیدن پرچم استکبار ، قرائت میثاق نامه با رعایت پروتکل هاب بهداشتی در سطح شهرستان با حضور مردم  و دانش آموزان برگزار می شود.

کد خبر 1111557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha