کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در عرصه فرهنگی هستند

حجت الاسلام حسینی نوری با تاکید بر ضرورت تجمیع ظرفیت های فرهنگی برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در عرصه فرهنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  حجت الاسلام « سید مصطفی حسینی نوری» امروز در دیدار با مسئولین انجمن های فرهنگی وهنری اداره ارشاد شهرستان دورود و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: هنر ابزاری متعالی برای انتقال ارزش های دینی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با انتقاد از بی توجهی به عرصه فرهنگ است، خاطر نشان کرد: استمرار در کار فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دورود با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند استمرار است، ادامه داد: استمرار کار فرهنگی نیازمند حمایت جدی از نظر مالی و بودجه ای است.

حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به مشکلات فرا روی هنرمندان و دغدغه های این قشر، افزود: ذهن هنرمند باید خالی باشد از دغدغه های دیگر تا بتواند با فراغ بال خلق اثر کند.

وی با بیان اینکه مدیرباید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: در راس ادارات و نهاد های فرهنگی باید ازتوان افرادی  بهره گرفته شود که سابقه فعالیت فرهنگی و هنری داشته باشد.

امام جمعه دورود با اشاره به اینکه اوضاع فرهنگی جامعه دچار برهم ریختگی است، افزود: این بی نظمی نتیجه موازی کاری در عرصه فرهنگی و ترجیح دادن روابط سیاسی بر شایسته سالاری است.

 وی خاطرنشان کرد: این در حتالی است که با برنامه ریزی مناسب در قالب هنر می توان زیبایی های انقلاب و ارزش های دینی، انقلابی و اجتماعی را به خوبی به آحاد جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل کنیم.

کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای ارتقای برنامه های فرهنگی هستند

حجت الاسلام حسینی نوری با اشاره به فعالیت 17 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: باید از فرصت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی بخشی در حوزه فرهنگی  خاطرنشان کرد: باید پیوندی بین پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های وهنری و ائمه جماعت مسجد فراهم شود تا از فرصت مساجد در عرصه فرهنگی بهره گرفته شود.

امام جمعه دورود با بیان اینکه کار فرهنگی در چهار چوب اداری به نتیجه نمی رسد، افزود: باید از فرصت  کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های فرهنگی و پایگاه های مقاومت در عرصه فرهنگی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام حسینی نوری اگر همه ظرفیت ها تجمیع شود می توان در عرصه فرهنگی به درستی گام برداشت و در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و مقابله با توطئه های دشمنان بهره گرفته شود.

امام جمعه دورود ادامه داد: توانایی و ظرفیت‌های زیادی در بین فعالان و عرصه فرهنگی کشور وجود دارد اما کمترین میزان خلاقیت و تلاش برای بهره‌گیری از این منابع از دریچه فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

وی بیان ‌کرد: موازی کاری و فعالیت جزیره‌ای در حوزه فرهنگی و نبود هم‌افزایی برای ایجاد گفتمان‌های مشترک در حوزه‌های مختلف مانع از تحقق حداکثری دستاوردهای مهم در جامعه شده که باید در بین نهادهای مدنی و دستگاه‌های دولتی این تعامل و هماهنگی ایجاد شود.

کد خبر 1111580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha