مراسم پاسداشت «روز مازندران» در تالار وحدت برگزار می شود

زارع از برگزاري مراسم روز مازندران روز چهارشنبه۱۲آبان ماه جاري خبر داد و گفت: اين مراسم با حضور نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان و مازندرانی های تهران در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۱۰آبان) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت۱۴ آبان « روز مازندران» اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال برنامه های هفته مازندران که از ۱۴آبان شروع و تا ۲۱همین ماه ادامه دارد با همکاری تشکل های مردم نهاد و به صورت نیمه حضوری و با استفاده از بستر فضای مجازی درحال برگزاری است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی مازندران با بیان اینکه تلاش داریم فعاليت هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان براساس تقويم زماني و ماموريت هاي محوله در جامعه بروز و ظهورداشته باشد، افزود:  طبق مصوبه ستاد بزرگداشت هفته مازندران و با همکاری شورای تشکل های مازندرانی های مقیم پایتخت ، جشن بزرگ فرهنگی و هنری با حضور نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان و مازندرانی های تهران در روز دوازدهم ماه جاری در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری این رویداد توسط هنرمندان مازندرانی در تهران اجرا خواهد شد، گفت: همچنین در حاشیه این ویژه برنامه، نمایشگاهی از توانمندی های مردم شریف و هنرمند و هنردوست مازندران در زمینه های گوناگون، از جمله صنایع دستی و مصنوعات هنری  برپا می شود.

 

زارع در ادامه سخنانش با بیان اینکه حفظ آداب و رسوم مردمان هرسرزمینی باید در تمام طول سال مورد توجه باشد و با افتخار و  شکوه تمام به نسل های آینده جامعه، منتقل شود، ادامه داد: افتخار می کنیم شیعه و پیرو اهل بیت(علیهم السلام) هستیم و مازندران نیز باید علوی بودن و ولایی بودن خود را حفظ کند.

 

وی به پیشینه فرهنگی هنری استان مازندران اشاره کرد و گفت: معتقدم تحکیم هویت فرهنگی مازندران در اجرای رویداد های هنری و فرهنگی باید مورد توجه همگان باشد.

 

 

به گزارش شبستان،14 آبان سال 243 هجری شمسی برابر با 25 رمضان سال 250 هجری قمری، روزی است که مردم تبرستان در رویان با حسن بن زید علوی، بیعت کردند و این بیعت، شروع تاسیس و استقرار حکومت علویان در تبرستان شد و از این رو شورای فرهنگ عمومی مازندران، این روز را به «روز مازندران» نامگذاری کرد.

روزگاری مرد و زن، پیر و جوان، روستانشین و شهر نشین این دیار با  آغوش باز، حکومت علویان را پذیرا شدند و با حسن بن زید، بیعت کردند بنابراین 14 آبان، نقطه عطفی جهت  فكر و فرهنگ دیار مازندران به شمار می آید كه با اسلام و تشيع، پيوند ناگسستنی و محکم دارد.

کد خبر 1111664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha