تدارک صدها برنامه برای دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با پیشنهاد برگزاری برنامه های دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه جاری، تعدادی از برنامه های اولیه را نیز فهرست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، بعد از ظهر دوشنبه(10 آبان) در نشست ستاد برگزاری دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب حاج قاسم را مصونیت افزا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهید سلیمانی محور وحدت جهان اسلام و ملت ایران است و امسال حرکت متفاوتی به فضل الهی در سالگرد انجام می شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ارادت نسبت به حاج قاسم از ۱۳ دی سال ۹۸ به وجود نیامد بلکه این ارادت از سال 61 در ثاراللهیان نهادینه شد و ادامه خواهد یافت؛ گفت: نگاه ما به این شخصیت بزرگ نگاه مرید و مرادی و این از تعصب نیست.

 

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی صاحب مکتب است و ما اعتقاد داریم ایشان باید محور عمل گرایی جبهه انقلاب قرار بگیرد و این صرفاً در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیست؛ تأکید کرد: تلاش ما برای نهادینه کردن اندیشه زیبای او است و اعتقاد داریم نباید شهید سلیمانی را در گذشته متوقف کرد و یا گذشته را رها کنیم و حال را بگیریم بلکه گذشته زیبای او را با حال تاثیرگذار او برای جهان تلفیق و آینده را برای نظام ترسیم کنیم و این بدون اندیشه نمی شود.

 

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: بنیاد مکتب حاج قاسم با یک فلسفه ای تأسیس شده و آن ترویج این مکتب و آرمان است که به لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی موظف هستیم برای بنیاد کار کنیم و در خدمت مکتب باشیم تا رسالت اصلی خود را به نتیجه برساند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سالگرد دوم با یک سری تغییرات و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود؛ افزود: پیشنهاد ما برگزاری مراسم از 10 تا 16 دی ماه است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان رونمایی از طرح جامع گلزار شهدا و کلنگ زنی فاز اول آن، رونمایی از گذر شهید سلیمانی به طول ۷۰۰ متر با ایجاد نمایشگاهی جهت معرفی شهید در مسیر میدان بسیج تا چهار راه پاسداران، رونمایی از المان شهید سلیمانی در میدان آزادی، اجتماع سلیمانی ها، هر خانه یک بیت الزهرا با برگزاری مراسم روضه را از جمله برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.

 

 

 

وی فعالیت ستاد اسکان زائران حاج قاسم را موضوع مهمی خواند که در ایام سالگرد نیز فعال خواهد بود و در ادامه گفت: برگزاری رویدادهای هنری، ختم 14 هزار صلوات برای شهید سلیمانی، برگزاری 25 محفل ادبی، مسابقات فرهنگی، برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، افتتاح 63 پروژه آبرسانی و...مهم است.

 

کد خبر 1111719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha