مردم خراسان شمالی ۱۳.۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان در نیمه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مردم نیکوکار استان در نیمه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، اظهارداشت: امسال بیش از هفت میلیارد و 400 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده در حوزه معیشت مردم هزینه شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده، در بخش‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و هزینه‌های درمان و تحصیل مددجویان تحت پوشش هزینه می‌شود، افزود: در مجموع 11 میلیارد و 800 میلیون تومان از زکات امسال در این بخش‌ها هزینه شده است.


دبیر شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخشی از زکات مردم توسط روستاییان در همان محل جمع‌آوری‌شده برای احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، اظهارکرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز از کل زکات نیز برای احداث پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و حوزه علمیه هزینه شده است.


الهی راد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر تعداد هزار و 723 نفر به‌عنوان عامل افتخاری و 157 نفر نیز به‌عنوان مبلغ افتخاری با دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی همکاری دارند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی افزود: دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌های استان نیز تاکنون در بخش زکات گام‌های مهمی در جریان سازی و گفتمان‌شناسی در ترویج و فرهنگ پرداخت زکات برداشته‌اند.

 


 

کد خبر 1111728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha