تفاهم نامه اداره کتابخانه ها و سازمان بسیج مداحان استان امضا شد

حجت الاسلام سبزیان گفت: تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی استان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز دوشنبه (۱۰ آبان) در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه با سازمان بسیج مداحان استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی استان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.  

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: ستایشگران مذهبی نباید فقط محدود به مراسمات عزای اهل بیت (ع) باشند، بسیاری از مراجع و علما بر ضرورت برپایی باشکوه مراسمات شادی اهل بیت (ع) تأکید دارند و اساساً شمار مناسبت‎های بزم و سرور در تقویم تاریخ شیعه نیز به مراتب بیشتر از ایام عزاست.

 

وی گفت: اگر نظارت سازمان بسیج مداحان در عرصه‎ های مختلف وجود داشته باشد و جامعه ستایشگران مذهبی استان به طور کامل در عضویت این نهاد انقلابی مصمم باشند، بسترهای لازم برای نقش ‎آفرینی مؤثر مداحان استان در مجالس شادی اهل بیت (ع) نیز فراهم می‎ شود.


حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: سهولت دسترسی به فضای مجازی در شرایط کنونی باعث شده تا بسیاری از مردم و حتی فعالان فرهنگی ما کمتر نسبت به مطالعات تاریخی احساس نیاز پیدا کنند و هویت ارتباطی ما بیش از آن که منطبق بر مکتوبات باشد، از محفوظات و شنیده‎ ها نشأت بگیرد اما با این حال، هرگز این‎گونه نیست که مردم ما از کتاب و مطالعه رویگردان باشند و حقیقت این است که همچنان، مردم نسبت به تألیفات خوب، اقبال نظر دارند.


وی ضمن دعوت از جامعه ستایشگران مذهبی خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره ‎های کتابخوانی ابراز امیدواری کرد: مسابقات کتابخوانی سراسری به عنوان پویش ‎های فرهنگی معتبر، بستر مناسبی است تا مداحان از سیره مستند اهل بیت (ع) و معارف انقلاب اسلامی بهره‎ مند شوند و امیدواریم تا با افزایش اقبال عمومی، زمینه نشر و ترویج آموزه‎ های بلند شیعی را در جامعه فراهم کنیم.

 

 

کد خبر 1111734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha