اخلاص از ملزومات سامان بخشی به حوزه های علمیه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مسئولان حوزه علمیه و مدارس حوزه علمیه می‌توانند با اخلاص و مدیریت فطری همچون مرحوم ابوالقاسم طاهری گام‌های خوبی در استان و مرکز سامان‌بخشی به حوزه علمیه و مقابله با دشمنان بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۰آبان) در  مراسم معارفه حجت الاسلام شیخ «جواد فلاح» مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان در سالن اهل بیت (ع) ساری اظهار کرد: در هفته مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم، انقلاب ما با عزم و اراده امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، حوادث سهمگینی مانند هجوم منافقان، هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع حرم را شاهد بودیم معتقدم تا به امروز موفقیت‌ها به وسیله انسان‌هایی که در مکتب امام و در دانشگاه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تربیت شدند، کسب شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ما تربیت‌شدگان مکتب انقلاب پس از خلاص شدن از شر رضاخان و منافقان آن دوران به این زودی‌ها از شر غربی‌ها خلاص بشو نیستیم، امروز مسئولان حوزه علمیه و مدارس حوزه علمیه می‌توانند با اخلاص و مدیریت فطری همچون مرحوم ابوالقاسم طاهری گام‌های خوبی در استان و مرکز سامان‌بخشی به حوزه علمیه و مقابله با دشمنان بردارند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خدمت به طلاب در سایه تواضع و تقوا از جمله وظایف مهم مدیران حوزه‌های علمیه است، مدیران قبلی حوزه علمیه در عرصه خدمت‌گزاری خوش درخشیدند، عملکرد همه آن‌ها که مجموعه طلاب خواهر و برادر را مدیریت می‌کنند ثبت و درج شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: مدیر جدید حوزه‌های علمیه باید مجموعه ۹ هزار نفری طلاب و ۲ هزار نفری روحانی را مدیریت کند، ۴ هزار نفر طلاب هم مقیم قم و هزار و ۵۰۰ نفر طلاب مقیم مشهد هستند که همراهی و تعامل با طلاب مقیم قم و مشهد هم باید مورد توجه باشد.

 

 

این مسئول ادامه داد: کثرت این مجموعه واضح است اما کیفیت از دل کمیت به‌وجود می‌آید، در مازندران، قم و مشهد طلاب باید جامعه را در بعد تزکیه، ترویج و تحکیم پیش ببرند‌.

 

 

 

وی با اشاره به توانمندی حجت الاسلام فلاح مدیر جدید حوزه های علمیه مازندران، تاکید کرد: مدیر جدید حوزه‌های علمیه در بحث مدیریتی در گروه الف مطرح شدند، در حال حاضر به‌عنوان سرپرست مقرر شد مدیریت حوزه‌های علمیه استان مازندران را برعهده بگیرند، مدیریت حرف اول و آخر را میزند، نه پول مهم است نه فضای فیزیکی و نه حتی نیروی انسانی به‌عنوان نیروی کار، بلکه یک مدیر لایق همه این‌ها را می‌تواند بسازد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: چنانچه اگر مدیری لایق نباشد همه امکانات هم که موجود باشد هیچ کاری خوب پیش نمی‌رود، این مدیریت در حوزه کلان و حوزه واژگان کلامی همچون ولایت انبیا، ائمه و ولایت فقیه است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید دعا کنیم خداوند مدیران خوبی را در جایگاه مدیریت قرار بدهد، بنابراین مدیریت در اسلام نقش مهمی دارد، مدیریت در بیرون اگر بخواهد موفق باشد باید به‌همراه مدیریت بر نفس باشد، اگر نتوانیم مدیر خودمان باشیم، به گفته شهدا اگر از سیم خاردار نفس عبور نکنیم از سیم خاردار دشمن هم عبور نخواهیم کرد.

 

 

این مسئول اذعان کرد: ما در حوزه‌های علمیه مازندران باوجود پیشرفت های متعدد، ضعف‌هایی هم داریم، امیدواریم روی این نقاط متمرکز شده و شاهد کمترین مشکلات در این بخش باشیم.

کد خبر 1111770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha