رویکرد منطقه هفت شهرداری شیراز، محله محوری و ارائه خدمات خوب به ساکنان محله هاست

اکبری گفت: بودجه مصوب عمرانی سال ۱۴۰۰ در شهرداری منطقه هفت حدود ۷۶ میلیارد تومان است و رویکرد منطقه هفت شهرداری شیراز، محله محوری است و قصد داریم در هر محله یک خدمت خوب حداقل به ساکنان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم اکبری»، امروز (دوشنبه 10 آبان) در نشست خبری به خبرنگاران گفت: بخشی از منطقه هفت حاشیه شهر شیراز را در بر می گیرد و این حاشیه های شهر شکل گیری نامناسبی دارد.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز افزود: جای خدمات دهی در این مناطق به دلیل شیوه ساخت و ساز وجود ندارد و شهرک های الحاق شده به شیراز مانند کوشکک و وزیر آباد، نصر آباد و ... زمین مربوط به شهرداری یا فرمانداری وجود ندارد که بتوانیم به آنها خدمات دهی کنیم.

وی اضافه کرد: در این شهرک ها، فرهنگسرا، پارک، سالن ورزشی و خدماتی از این دست نیز وجود ندارد و هیچ گونه خدماتی این شهرک های الحاق شده به شیراز نتوانسته اند کسب کنند البته در بحث هایی مانند خیابان، شهرداران قبلی اقدامات خوبی انجام داده اند.

اکبری تاکید کرد: در «کوشکک» کوچه ای نمانده که آسفالت نشده باشد اما شاهد فقر خدماتی در این شهرک ها هستیم ولی در سال آینده حداقل در هر محله این شهرک ها یک خدمت ارائه خواهیم کرد و در «کوشکک» یک زمین یک هکتاری اخیرا تملک کرده ایم که برای احداث پارک و خانه محله و زمین ورزشی در حال انجام طراحی های لازم هستیم.

وی ادامه داد: برای وزیر آباد پیگیر زمین ها برای ارائه خدماتی از این دست هستیم و در بودجه 1401 ساخت پارک محله ای و فرهنگسرا را در نظر خواهیم گرفت.

اکبری اضافه کرد: رویکردهای منطقه هفت شهرداری شیراز، محله محوری است و قصد داریم در هر محله یک خدمت خوب حداقل به ساکنان انجام شود تا نیاز به تردد ساکنان برای دسترسی به این خدمات به سایر مناطق دیگر شهر نباشد.

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز با اشاره به الحاق برخی روستاها به این منطقه از شهر شیراز گفت: محدوده خدماتی شهرداری منطقه هفت حدود یک هزار و 700 هکتار است اما حریم آن حدود 12 هزار هکتار است و به روستاهایی در این منطقه قرار است از طریق شهرداری یا بخشداری خدمات ارائه شود.

وی ادامه داد: قطعا خدمات دهی شهرداری بیشتر و بهتر از بخشداری و دهداری است و در شهرک هایی که تفکیک قانونی انجام شده مجوز ساخت 2 طبقه ساختمان داده می شود و در شهر شیراز به صورت متوازن در تمام مناطق توزیع می شود بلواری مثل «مولوی» را می توانیم در منطقه هفت احداث کنیم.

اکبری اعلام کرد: بودجه مصوب عمرانی سال 1400 در شهرداری منطقه هفت حدود 76 میلیارد تومان است و 48 مورد قرارداد فعال داریم و امسال 24 مورد دیگر قرارداد با پیمانکاران انجام شده و بزرگراه «مولوی» از بزرگترین پروژه های این منطقه است که رینگ پیرامونی شهر شیراز به طول 6 کیلومتر است که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 1111774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha