نفرات برگزیده  جشنواره مالک اشتر و اسوه رضوانشهر تجلیل شدند

نفرات برگزیده جشنواره مالک اشتر و اسوه امروز (دوشنبه ، ۱۰ آبان ) در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در رضوانشهر، «محمود قاسمی» در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و اسوه رضوانشهر (حوزه‌ها و پایگاه‌های بیسج شهرستان که از نظر عملکرد در رده های برتر قرار گرفتند ) که با حضور فرمانده سپاه ناحیه، خانواده معظم شهداء، معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان شهرستانی و بسیجیان برگزار شد ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل فرارسیدن یوم الله 13 آبان(روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) را گرامی داشت.

 

فرماندار رضوانشهر جشنواره اسوه و مالک اشتر را برگرفته از مهمترین خصوصیت مالک اشتر (ولایت مداری بصیر که همواره در کنار مولای متقیان علی (ع) بود) اعلام کرد و افزود : مقام معظم رهبري نيز هماره بر بصيرت افزايي تاكيد دارند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرند و همه مردم باید در اين مسیر حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: جشنواره مالک اشتر در این شهرستان به منظور قدردانی از زحمات و تلاش های فرماندهان و پایگاه های برتر و بسیجیانی که در زمان فعالیتشان خدمات شایسته ای انجام داده اند، برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از هجمه دشمنان و بهره مندی از الگوهای بسیجیانی  که دل در گرو نظام و انقلاب دارند،  باید با تاسی از فرمان مقام معظم رهبری در جهت این اهداف بلند گام برداریم.

 

قاسمی تاکید کرد: بسیجیان و پاسداران ارزشمند انقلاب اسلامی در طی مراحل جنگ این پدیده را به اثبات رسانده اند بنابراین این الگو باید مورد توجه قرار گیرد. لذا بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام، شرم و حیثیت ملت مسلمان نشان می دهد.

 

وی با اشاره به این جمله امام راحل (ره) که بسیج لشکر مخلص خداست، خاطر نشان کرد: دفتر تشکیل آن را مجاهدان این راه از اولین نفر تا آخرین نفر امضاء کرده اند و بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد، به این معنا که بسیج در تمام عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... می تواند به نظام و ارزش های آن کمک کند.

 

وی با قدردانی از زحمات فرمانده سپاه ناحیه و پایگاه های مقاومت بسیج و بسیجیان در مقابله با ویروس کرونا متذکر شد: طرح شهید سلیمانی از طرح های موفق در مقابله با ویروس کرونا بود که در سپاه و بسیج این شهرستان اجراء شد.

 

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگر به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره و بیان کرد: پدافند غیرعامل به منظور وارد آمدن کمترین آسیب به نیروی انسانی و تاسیسات و مکان های حساس کشور انجام می شود که بسیج در تمامی صحنه ها حضوری فعال داشته است.

 

«محمد پور اسماعیلی» فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز با قدردانی از زحمات فرمانده هان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج و بسیجیان این شهرستان در عرصه خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: ماموریت‌های سازمانی باید با تلاشی مضاعف و همراه با نوآوری، اخلاص، تقوا و ایثار انجام شود بطوریکه دغدغه اصلی  پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام «حاتم نصیری نژاد» نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: انقلاب در بسیاری از کشورها اتفاق افتاد اما نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند اما خوشبختانه در کشور ما این روحیه همچنان پایدار است.

 

معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که جوانان را به سمت مساجد سوق دهیم و بسیجیانی که حکم بسیج می گیرند، باید در حوزه فرهنگی و... نقش خود را به نحو احسن نشان دهند و در میدان حضوری پررنگ داشته باشند.

 

در پایان این همایش از همسر شهید والامقام و مادر شهیدان الماسی و برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و اسوه تجلیل شد .

کد خبر 1111779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha