سیره تربیتی آیت الله کوهستانی(ره) برای تقویت حوزه های علمیه مورد توجه باشد

حجت الاسلام ملکی گفت: سیره تربیتی آیت الله محمد کوهستانی(ره) برای تقویت حوزه های علمیه مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«حمیدملکی» امروز(۱۰آبان) در  مراسم معارفه حجت الاسلام شیخ «جواد فلاح» مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان در سالن اهل بیت (ع) ساری ضمن تقدیر از‌پیگیری‌های مجدانه و دلسوزانه حجت الاسلام ابوترابی مدیرسابق حوزه های علمیه مازندران، از او به‌عنوان شخصیتی دلسوز و تاثیرگذار یاد و اظهار کرد: یک ماه قبل از فوت حجت الاسلام طاهری طی دیداری گفتند اگر بنا باشد در استان مازندران تحولی صورت بگیرد به دست آقای فلاح حل خواهد شد بنده هم دلگرم شدم.

 

قائم مقام حوزه علمیه‌های کشور افزود: امروز خرسندم که آقای فلاح در سمت مدیریت حوزه‌های علمیه استان قرار گرفت، لازم است بگوییم که حوزه‌های علمیه ما دچار آسیب های جدی شده است پس باید به خویشتن برگردیم‌.

 

 

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: انقلاب فضا را برای ظهور و حضور حوزه در مکان‌های مختلف باز کرد، ولی مهم این است که اقدامی انجام بدهیم که مردم ما را دوست داشته باشند و همچنین ما به مردم احسان کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه با شروع کار حوزه علمیه کوهستان، آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره) طلاب زیادی تربیت کرد، حوزه علمیه آیت الله کوهستانی خیرات و برکات زیادی داشت، اذعان کرد: باید ببینیم که مدیران سابق که نام نیکویی از خود به‌جای گذاشتند چه کردند، اینکه آیت الله کوهستانی چگونه طلاب را تربیت کرد مهم است، یا آیت الله مجتهدی که چگونه با تدبیر نسل‌ها را تربیت کرد، آیت الله ایازی که پدری مهربان و استادی نیکو بود، این افراد شاگردان بسیار خوبی تربیت کردند.

 

حجت الاسلام ملکی همچنین گفت: آیت الله ایازی همیشه در ساحت مدرسه بود و حضور حداکثری داشت، در حوزه ما مسیری در ادامه راه انبیا را در پیش داریم، مدیران ما در حوزه باید همچون بزرگان از دل و جان مایه بگذارند.

کد خبر 1111782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha