مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی و غیر مجاز در آبادان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل و با هدف افزایش کیفیت و ضریب اطمینان شبکه توزیع آفت کش های شیمیایی مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی و غیر مجاز در آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با سراسر کشور و به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل عصر امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) از فروشگاه های مجاز سموم شیمیایی در آبادان با حضور بازرسان اداره صمت، تعزیرات حکومتی و بهداشت و همچنین مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان بازدید شد.

 

این بازدید مشترک با توجه به اهمیت سموم شیمیایی در حفظ امنیت غذایی و نقش پر رنگ آن در تولید محصولات کشاورزی صورت پذیرفت.

 

«حسن دشتی نژاد» در این بازدید هدف عمده این مانور را بررسی قیمت، فاکتور آفت کش ها، انبار سموم در خصوص نحوه نگهداری، رعایت استاندارد های لازم، بررسی لیست سموم مجاز به فروش و تاریخ مصرف سموم  برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون در آبادان سه مرکز مجاز فروش سموم و نهاده های کشاورزی وجود دارد که بازدید از این مراکز به صورت ماهیانه و مکرر انجام می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان تصریح کرد: از کشاورزان تقاضا می کنیم در صورت مشاهده مغایرت قیمت فروش و تخلف در زمینه نحوه نگهداری و فروش سموم مراتب را به واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی آبادان اطلاع دهند تا مصرف آفت کش ها با تشخیص کارشناس این واحد مدیریت شود.

 

کد خبر 1111796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha