حضرت زهرا علاوه بر نقش مادری، سیاست مدار پیروز بود/ هویت بخشی بین دختران

فضلی با اشاره به حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی کامل برای جامعه گفت: ایشان علاوه بر نقش مادری، زنی موفق در همسرداری و مدیریت خانه و سیاست مدار پیروز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «شادی فضلی» در جلسه شبکه‌سازی گفتمان دینی و تبیین جایزه جهادی بانوان در محل استانداری اصفهان به موضوع الگوسازی و معرفی نمونه های موفق زنان و دختران برای جامعه اظهارداشت: حضرت فاطمه(س) یکی از شخصیت های کامل برای جامعه زنان است که مادران و همسران شهدا نیز از این چهره انسان ساز الگوگیری کرده اند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: ایشان علاوه بر نقش مادری، زنی موفق در همسرداری و مدیریت خانه و  سیاست مدار پیروز بود که بررسی و تبیین واقعیت چهره زندگی این فرد عامل موفقیت و هدایت بشر خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: نقش زنان در بهره گیری از این الگوها کارآمد و لازم بوده و موجب بسط و گسترش الگوهای صحیح و موفق در زندگی بشر خواهد بود.

 

فضلی به رویکرد دفتر زنان و خانواده استانداری در حوزه سبک زندگی اذعان داشت: این سال ها در نهادینه سازی سبك زندگی ایرانی و اسلامی به صورت عملی کار عملی و اساسی انجام شده و بانوان فعال اجتماعی و نخبگان نیز در این امر مشارکت داشته اند.

 

وی اجرای مسئولیت مادری و همسری همراه با نقش آفرینی عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برای بانوان مهم بیان کرد و یادآورشد: اجرای این نقش توام با رعایت شئون اسلامی و دینی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اضافه کرد: در اجرای طرح های حوزه بانوان به دنبال ترویج فرهنگ سبک زندگی غنی و ارزشمند مبتنی بر ایثار و شهادت و فداکاری است تا نسل جدید از آن الگوبرداری کرده و بتواند آینده روشنی را ترسیم کنند.

 

*هویت بخشی بین دختران

 

وی به بیان اهمیت و سیاست اجرایی شبکه‌سازی گفتمان دینی و تبیین جایزه جهادی اشاره کرد و گفت: هویت بخشی، بصیرت افزایی، ارتقا کرامت انسانی و فعال سازی نقش اجتماعی و فردی بانوان از اهداف این اقدام است.

 

فضلی یادآورشد: اصفهان دومین استان در کشور است که نسبت به این مهم اقدام کرده و با تشکیل کارگروه های تخصصی همسو با طرح ملی فعالیت خواهد کرد.

 

وی به فعالیت های دوران کرونا و بیان اسطوره ها و نقش آفرینی های بانوان در آن دوران اشاره کرد و افزود: در این خصوص شهرداری اصفهان نیز با دفتر بانوان و خانواده استانداری همکاری داشت.

 

کد خبر 1111800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha