مجلس رسالت خودش را نسبت به قانون امر به معروف انجام داده است

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع نمایندگان ملت گفت: مجلس یازدهم به دعوت الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر توجه نشان داد و رسالت خودش را نسبت به این قانون نشان داد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشورامروز، در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس در سالن اجلاس سران طی سخنانی با اشاره به آیه یامرون بالمعروف گفت: در دنیای که قرن ارتباطات هست و دو قدرت مادی عالم که در حال مسابقه باهم در تمام امور اهم از جنگی، اقتصادی بود انقلابی ظهور کرد با شعار نه شرقی نه غربی که معنای آن تحت تاثیررقرار نگرفتن از قدرت های شرق و غرب بود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: اتکال ما و انقلاب ما به خداست و ما مدنظرمان ایجاد حکومت وسبک زندگی جدید برای جهان بود با پشتوانه به وعده های الهی بود و این را ثابت کردیم که می توانیم با اتکا به خداوند جهانی نو از لحاظ اقتصادی فرهنگی سیاسی اجتماعی ایجاد کنیم. کانون قانونگذاری ما کانون تشریع و موازین دین باشد.
صدیقی با بیان اینکه حرکت انقلاب به سمت حرکت جهانی قرار گرفته است تصریح کرد: ما با قرار گرفتن در ریل حکومت جهانی و رسیدن به حکومت مهدوی با دادن شهدای عزیز و نُفُس مقدس امام راحل نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد. اساس نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه های اسلامی بنا شده است و ازجمله نباید در بانکهای ما ربا باشد.
وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش براساس همین آموزه ها بتوانند جوانان و نوجوانان در راستای گام دوم انقلاب برای میشبرد اهداف اسلامی تربیت کند در تمانی امور که فردا همین جوانان از مسئولین این نظام خواهند بود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر حمایت از قانون امربه معروف ونهی ازمنکر که باید مقابله با تبعیض، فساد، جلوگیری از اختلافات و... باشد تصریح کرد: فلسفه زندگی این دنیا براساس فرمانبرداری از خداست و مرحله دوم زندگی، رشد معنوی هست. همه ی ما براساس آیه انما المومنون اخوه بر یکدیگر وظایفی داریم و باید افراد جامعه را از خانواده خود ببینیم و برای برون‌رفت از مشکلات خانواده خود را که جه در گناه هستن وچه درحالت راکد هستن برطرف کند.
وی با اشاره به اینکه قانون امربه معروف باعث متحد شدن امت میشود تا بتوانند مشکلات هم را برطرف کنند افزود: همه عالم از جامعه از جاذبه ودافعه برخوردارند. این در زندگی حیوانی هم چنین است. زمانی که مورچه ای می بیند بقیه مورچه ها در خطرند باتوجه به ایه قرآن سوره سلیمان امربه معروف میکنه و بقیه را از سقوط نجات میدهد. آیا نباید در جامعه مردم به اندازه یک مورچه عمل کنند و همدیگر را از خطرات حفظ کنند. امربه معروف باعث صعود وجلوگیری از سقوط جامعه میشود.
صدیقی گفت: اگر مردم سرنوشت جامعه را سرنوشت خود ندانند این جامعه به جایی نمیرسید لذا قانون امربه معروف جهت نظارت تصویب شد. ولی متاسفانه دولتها به این قانون بی توجهی کردند ولی مجلس این قانون را بدون اعتنا به دولت تصویب کرد و خودش هم اجرا کرد. مجلس رسالت خودش را نسبت به قانون امر به معروف انجام داده است. در این دوره مجلس به این دعوت الهی توجه کردند و حساسیت نشان دادند وفراکسیون امربه معروف تشکیل شده است. ستاد امر به معروف که مجری این قانون است در کنار نماینده ها ایستاده است که از اعضای ستاد تعدادی از نماینده مجلس وزرا نیروی انتظامی حوزه علمیه و سازمان تبلیغات هستند.
وی تصریح کرد: تشکیل فراکسیون امر به معروف همت بزرگی بوده است. آمران به معروف چشمان بینای جامعه هستند. مجلس باید به مردم و جامعه، وزارتخانه ها خوراک فکری و عملی بدهد و قانون های حمایتی ویژه ای ایجاد کند. پیوند ستاد و مجلس باعث اقتدار قانون و تثبیت قانون و باعث اطمینان مردم نسبت به جلوگیری از فساد میشود.
صدیقی در پایان عنوان کرد: ان شاءالله قوه قضائیه و دولت به این همبستگی بین ستاد و مجلس بپیوندند و این قانون الهی امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

 

 

 

کد خبر 1111823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha