۴ هزار گوشی و تبلت بین دانش‌آموزان محروم گیلان توزیع شد

رحمتی ضمن اشاره به توزیع چهار هزار گوشی و تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند گیلانی گفت: قرار است با همکاری وزارت آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس گیلان روند تهیه و توزیع گوشی و تبلت بین این دسته از دانش‌آموزان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحمتی» شامگاه دوشنبه(10 آبان) در گفت‌وگوی خبری از آخرین تصمیمات و برنامه‌ریزی در مورد آموزش حضوری دانش‌آموزان اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه امسال و بر اساس وعده‌ای که دادیم آموزش تدریجی دانش‌آموزان را به شکل حضوری در مدارس گیلان شروع کردیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه از اول مهر تاکنون کلاس‌های زیر 15 نفر دانش‌آموز استان آموزش‌های خود را به صورت حضوری دنبال کردند افزود: این دسته از مدارس عموما مدارس روستایی و عشایری گیلان هستند و تاکنون هم از این لحاظ گزارشات خوبی از سراسر استان داریم.

 

رحمتی بازدید از یکی از مدارس روستایی شهرستان رشت به اتفاق استاندار گیلان در روز گذشته را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و طبق برنامه، از نیمه دوم آبان ماه آموزش در مدارس متوسطه دوم که زیر 300 نفر دانش‌آموز دارند را به شکل حضوری برگزار خواهیم کرد که عموما شهرها و اطراف شهرها را شامل می‌شود.

 

*شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول از اول آذر ماه امسال

وی از شروع آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول از اول آذر ماه امسال خبر داد و با تاکید بر اینکه در مورد سایر مدارس به ویژه مدارس ابتدایی متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی انجام و ابلاغ می‌شود افزود: بازگشایی مدارس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و طبق چک لیست‌هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده، انجام می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت نوبت بندی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود اضافه کرد: امیدواریم در موعد زمانی تعیین شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاهد آموزش حضوری مدارس باشیم.

 

رحمتی در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس گیلان شرایط برگزاری آموزش‌های حضوری را دارند و اینکه چه تضمینی برای رعایت دستورالعمل‌ها در مدارس وجود دارد یادآور شد: تجربیات خوبی از بازگشایی مدارس روستایی گیلان در یک ماهه اخیر به دست آوردیم و مشکل خاصی هم تاکنون برای آموزش‌ حضوری به دانش‌آموزان پدید نیامده است.

 

وی از طراحی یک سایت توسط وزارتخانه آموزش و پرورش با هدف اعلام نظر اولیاء دانش‌آموزان از چگونگی روند آموزش حضوری در مدارس و میزان رعایت پروتکل‌ها خبر داد و گفت: اگر شرایط مدرسه‌ای توسط شورای مدرسه که متشکل از اولیاء دانش‌آموزان است تایید شود برای آن مدرسه مجوز برگزاری حضوری کلاس‌ها صادر می‌شود.

 

* 96 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال گیلان واکسن تزریق کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در مورد اینکه اگر آموزش‌های حضوری به شکل گسترده در دستور کار قرار بگیرد داشتن کارت واکسن الزامی است یا خیر اضافه کرد: تزریق واکسن الزامی است اما اجبار به آن نشده البته گیلان در امر واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان خود جزو استان‌های برتر است.

 

رحمتی با تاکید بر اینکه 96 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال گیلان واکسن تزریق کرده‌اند اظهار داشت: بر اساس دستورالعملی که به همه مدارس گیلان ابلاغ شده تمام کارکنان و معلمان مدارس استان مکلف هستند واکسن خود را تزریق کنند و اگر هر کسی واکسن نزند باید هفته‌ای دو بار تست PSR را انجام دهد و در غیر اینصورت اجازه ورود به فضای آموزشی را ندارد.

 

وی افت میانگین نمرات دانش‌آموزان گیلانی را در سال گذشته همانند آمارهای کشوری ذکر کرد و گفت: سال گذشته در جهت اجرای طرح هدایت توانستیم با جلب مشارکت خیران و با اعتبارات دولتی به برخی از دانش‌آموزان نیازمند تبلت و گوشی موبایل بدهیم به طوری‌که حدود 4 هزار گوشی و تبلیت تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اختصاص اعتباراتی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس گیلان قرار است به محض دریافت این اعتبارات نسبت به خرید تبلت و گوشی موبایل اقدام و آن را در بین دانش‌آموزان نیازمند سراسر استان گیلان توزیع کند.

کد خبر 1111864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha