راه ۵۵ روستای شیروان نیاز به آسفالت دارد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: راه ۵۵ روستای این شهرستان خاکی است و نیاز به آسفالت دارد.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: راه ۵۵ روستای این شهرستان به طول ۱۵۰ کیلومتر خاکی است و نیاز به آسفالت دارد.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان با بیان اینکه ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آسفالت است، عنوان کرد: امسال اعتبار مصوب کمیته برنامه ریزی برای احداث آسفالت راه های این شهرستان ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است.

 

جوان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون راه سه روستای شهرستان به طول ۴.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال آسفالت شده و طی یکماه آینده عملیات آسفالت راه ۲ روستای دیگر به طول ۵ کیلومتر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: اینک آسفالت راه ۴۰ روستای شهرستان واقع در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه به طول ۱۰۰ کیلومتر در دست اجرا است که عملیات آن از ابتدای سال جاری آغاز و اتمام آن بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

 

وی تصریح کرد: با بهره برداری از طرح های مزبور، ۳ هزار خانوار روستایی مشتمل بر ۱۲ هزار نفر جمعیت از خدمات راه مناسب برخورار خواهند شد.

 

جوان هزینه روسازی و زیرسازی هر کیلومتر از راه های روستایی شهرستان را ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  اکنون شاخص آسفالت راه روستایی شهرستان، ۴۲ درصد است.

 

به گفته وی شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

کد خبر 1111913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha