امر به معروف باعث صعود و جلوگیری از سقوط جامعه می شود

حجت الاسلام صدیقی در نشست مشترک نمایندگان فراکسیون امربه معروف و نهی ازمنکر با ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:امر به معروف مانند باران رحمتی می مامند که باعث نشاط و حیات جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اولین نشست هم اندیشی ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر با نمایندگان فراکسیون امربه معروف و نهی ازمنکر در شب 11 آبان ماه سال جاری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

این نشست از ساعت 19:30 دقیقه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دکتر دوستان وپخش سرود جمهور اسلامی آغاز گردید.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام صدیقی ریاست ستاد امر به معرو نهی ازمنکر با اشاره با آیه 104 سوره آل عمران(ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر ویامرون بالمعروف وینهون عن المنکر.....)گفت:در دنیایی که قرن ارتباطات است و دو قدرت مادی عالم که در حال مسابقه تمام عیار در زمینه های نظامی،اقتصادی و.... بودند انقلابی ظهور کرد با شعار نه غربی نه شرقی که معنای آن وابسته نبودن به هیچکدام از این قدرت های مادی و پوشالی بود.

وی افزود:انقلاب ما با ایجاد حکومتی با پشتوانه به وعده الهی سعی برساخت جهانی نو در تمامی امورات جاری در جهان از قبیل فرهنگی ،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و... براساس آموزه های دینی و قوانین الهی را دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر حمایت از آمران به معروف می باشد تصریح کرد:این قانون که جهت نظارت مردمی در تمامی شئون و حمایت از آنها ارائه شد متاسفانه در دولتهای قبلی از لحاظ تصویب واجرایی کردن این فریضه الهی آن بی اعتنایی شد ولی مجلس انقلابی بدون اعتنا به دولت این قانون را تصویب و خودش هم آن را اجرا کرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدرضا مبلغی رئیس فراکسیون امربه معروف و نهی از منکر مجلس به ارائه گزارشی در مورد این فراکسیون پرداخت و گفت:علت تشکیل این نشست ایجاد همفکری با ستاد امر به معروف که بالاترین وسخت ترین کارها را انجام دادند با توجه به کمبودها وکاستی هایی که در مجلس و دولت بوده است واین علت اصلی تشکیل این جلسه برطرف کردن مشکلات این نهاد ارزشمند که مجلس انقلابی به همراه تمامی نمایندگان آن از این ستاد که به زنده نگه داشتن مهم ترین فریضه الهی می پردازد تشکیل شده است.

وی اظهارداشت:اصول اصلی فراکسیون این است که امر به معروف ونهی از منکر در وهله اول در بین حاکمیت و کارگزاران اجرایی شود و در مرحله دوم به مردم انتقال داده و این فریضه واجب در بین آحاد مردم اجرایی گردد.

نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی افزود:امر به معروف ونهی ازمنکر یک فعل اجتماعی و مردمی است و براساس آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام مهمترین وظیفه ستاد امربه معروف  ونهی از منکر در مرحله اول شناساندن این فریضه الهی به مردم است چون خیلی از مردم شناختی نسبت به چگونگی این عمل ندارند وتازمانی که مردم این امر واجب خداوند را نشناسند واین دستور الهی مردمی نشود این کار به هیچ جایی نمیرسد.

هاشمی گلپایگانی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به وظایف و اهمیت ستاد امر به معروف در جامعه گفت:سخت ترین،پرحجم ترین وپرهزینه ترین کار در جوامع اسلامی انجام فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر می باشد به این علت که مردم در تمامی امور از قبیل کمک های مادی،فرهنگی،اقتصادی و... ورود می کنند ولی در افضل الاعمال به علل مختلف وارد نمیشوند.

وی با اشاره به برنامه های ستاد امر به معروف اظهار داشت:در ستاد نگاه جامعی به این فریضه شده است و برهمین اساس معاونت ها،کارگروه ها و اداره های مختلفی راه اندازی گردیده است.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر با اشاره به اصل 43 قانون اساسی مبنی بر حمایت از آمران و ناهیان از منکر افزود:قوانین مربوط به امر به معروف به دسته تقسیم میشوند یکسری از آن ها به علت نداشتن قانون مشخص باعث ایجاد خلاء و دوگانگی در مردم میشود مثل قانون سگ گردانی که قانونی در این وضع نشده است.دسته دوم از این قوانین قانون های است که نیاز به اصلاح دارد مثل قانون حمایت از عفاف وحجاب که دقیقا مشخص نیست متولی این قانون چه نهادی در جامعه است که این ستاد می تواند متولی این قانون در جامعه بشودو سومین دسته از قوانین قانون هایی است که اجرایی نمیشود که اجرا شدن آنها نیازبه کمک سه قوه علی الخصوص دولت مردمی و انقلابی دارد با توجه به شعار اصلی این دولت مردمی مبنی بر راه اندازی گشت ارشاد مدیران برای جلوگیری از ترک فعل هایی که از برخی از مسئولین سرزده است.

هاشمی گلپایگانی اظهار کرد:ستاد امر به معروف ونهی از منکر فعالیت های خود را در سه حیطه برنامه ریزی کرده است که میتوان در همین راستا به ایجاد تشکل های اصناف،محله وموضوعی اشاره کرد.

وی گفت:یکی دیگر از برنامه های ستاد امر به معروف راه اندازی دانشگاه ویا رشته تخصصی امر به معروف ونهی از منکر است که لازمه اجرای آن با توجه به حضور 110 هزار تشکل و تربیت 15 هزار نفر آمر به معروف در کل کشور کمک سه قوه به این نهاد حاکمیتی می باشد.

در ادامه تعدادی از نمایندگان به بیان نقدها،پیشنهادهاو... خود در زمینه پیشرفت و تجلی این نهاد مقدس پرداختند.

 

کد خبر 1111916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha