جشنواره ایده‌های مسجدی تمدید شد

هشتمین جشنواره ایده‌های مسجدی که مهلت ارسال آن تا پایان فصل تابستان اعلام شده بود تا پایان فصل پاییز تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ایده‌های خود به این جشنواره شاهد اجرایی شدن ایده‌های خود در مساجد کشور باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، طی سال‌های اخیر بخشی به نام «مسجد ایده» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد راه‌اندازی شده است که در این بخش، در هر فصل از فعالان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های مرتبط با مسجد دعوت می‌شود تا ایده‌های خود در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد را به این بخش ارسال کنند.

 

این ایده‌ها توسط کارشناسان مرکز رسیدگی به امور مساجد بررسی و برترین ایده‌ها در سایت مرکز برای اجرا در مساجد کشور معرفی می‌شود.

 

در کنار موضوعات عمومی و اجرایی در مساجد، متناسب با مباحث مترتب جامعه نیز فراخوان‌هایی برای دریافت ایده‌های موضوعی مثل شرایط کرونا، برنامه‌های دهه تکریم مساجد، برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ... اعلام می‌شود تا ایده‌پردازان به طراحی ایده‌های خلاقانه برای اجرا در مساجد اقدام کنند.

 

همچنین هر ساله جشنواره‌ای نیز با عنوان جشنواره ایده‌های مسجدی برگزار و به برترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها جوایزی اهدا می‌شود. بیانیه گام دوم انقلاب و کارکرد‌های اجتماعی مساجد از موضوعاتی هست که در این دوره از جشنواره ایده‌های مسجدی مطرح شده است اما با توجه به شرایط کرونا و حضور بیشتر افراد در فضا و برنامه‌های مجازی، در این دوره استقبال از جشنواره کاهش یافته است.

 

بر همین اساس مهلت ارسال آثار به جشنواره هشتم ایده‌های مسجدی که قرار بود تا پایان فصل تابستان باشد، تا پایان فصل پاییز تمدید شده است.

 

موضوعات هشتمین جشنواره‌ ایده‌های مسجدی شامل «نقش مسجد در بهبود سلامت اجتماعی»، «نقش مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی»، «نقش مسجد در محرومیت‌زدایی و فقرزدایی»، «نقش مسجد در ایجاد نشاط معنوی و امیدآفرینی»،  «نقش مسجد در نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه»، «نقش مسجد در تسریع جهاد علمی»، «نقش مسجد در ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «نقش مسجد در ایجاد روحیه مقاومت»، «نقش مسجد در تحقق عدالت و مبارزه با فساد»، «نقش مسجد در رونق تولید و اشتغال‌زایی»،‌«نقش مسجد در ارتقاب سواد رسانه‌ای»، «نقش مسجد در ایجاد تمدن نوین اسلامی»، «نقش مسجد در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی»، «نقش کارگزاران و فعالان مسجدی در تحقق مسجد تراز اسلامی» است.

کد خبر 1111965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha