ابوظبی میزبان همایش بین المللی «وحدت اسلامی»

همایش بین المللی «وحدت اسلامی ..مفهوم، فرصت ها و چالش ها» با مشارکت شخصیت های ۱۴۰ کشور جهان ر ابوظبی پایتخت امارات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، شورای جهانی جوامع مسلمان همایش بین المللی «وحدت اسلامی.. مفهوم، فرصت ها و چالش ها» را با مشارکت 400 نفر از شخصیت ها و علمای مسلمان از 140 کشور جهان از 21 تا 23 آبان 1400 مطابق با 12 تا 14 دسامبر 2021 میلادی را برگزار می کند.

 

ئکتر علی راشد النعیمی، رئیس این شورا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: اهمیت این همایش ناشی از نیاز ارایه گفتمان فکری و شرعی است که خلأ موجود میان مسلمانان در کشورهای مختلف جهان را پر کند، همچنین چالش مربوط به مسلمانان معاصر را بررسی می کند.

 

وی افزود: این همایش بر نقش پیشگام علما و اندیشمندان ما که امت اسلامی را در این زمینه رهبری می کند و پیشنهاد فکری و مشروع متناسب با مقتضیات زمان را ارایه می دهند، تاکید می کند. این علما همچنین مسلمانان را به سمت آینده ای بهتر باتوجه به مفهوم امت اسلامی حرکت می دهند و فرصت هایی را که باید همه مولفه ها در جوامع مسلمان برای ارتقای زندگی مسلمانان و ایجاد فرصت های بهتر برای آنها و تقویت امنیت، ثبات و تحقق شکوفایی همه مسلمانان و انسانیت برآنها متمرکز شوند، ایجاد کنند.

 

النعیمی گفت: یکی از اهداف این همایش هدایت گفتمانی است که برخاسته از ارزش های همزیستی است که دولت امارات برای مشارکت با دیگران دنبال می کند. ما به واقع به این مشارکت مثبت در کار مشترک برای سخت ملت ها و مقابله با چالش ها ایمان داریم.

کد خبر 1112027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha