ادای احترام خادمیاران رضوی بابل به مقام شامخ علامه«حسن زاده آملی»

جعفرزاده گفت: خادمیاران رضوی شهرستان بابل به همراه خواهران بسیجی با حضور در روستای ایرا از توابع لاریجان آمل علاوه برقرائت فاتحه و زیارت عاشورا به مقام شامخ علامه «حسن حسن زاده آملی» رحمت الله علیه ادای احترام کردند.

«محمودجعفرزاده» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند خادمیاران کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده و ایثار و شهادت در راستای ترویج سیره منور رضوی و رفع مشکلات محرومین، اظهار کرد: این کانون های در مناسبت های ملی و مذهبی طرح های ابتکاری و نو برای رفع مشکلات نیازمندان اجرایی می کنند. 

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان بابل با بیان اینکه این خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) علاوه بر دستگیری از نیازمندان، نسبت به عیادت و سرکشی از خانواده های بیماران صعب العلاج و معلولین و تکریم خانواده های معظم شهدا نیز اهتمام دارند.

 

وی یادآورشد: جمعی از خادمیاران کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده و ایثار و شهادت به همراه خانواده های شهدا، فرمانده پایگاه شهرک بهزاد و خواهران بسیجی شهرستان بابل به مناسبت اربعین علامه«حسن زاده آملی» در بیت الرحمه آرامگاه ابدی علامه ذوالفنون آیت الله «حسن زاده آملی» در روستای ایرا از توابع لاریجان آمل حاضر شدند.

جعفرزاده گفت: خادمیاران رضوی این شهرستان با قرائت فاتحه، قرآن و زیارت عاشورا به مقام علمی این عالم مجاهد، فقید سعید ادای احترام کردند.

 

به گزارش شبستان، علامه «حسن حسن زاده آملی» فیلسوف و عارف شیعه اهل ایران فرزند عبدالله حسن زاده آملی که در سال ۱۳۰۷ ش در آمل چشم به جهان گشود. ایشان دارای آثارفراوانی از فلسفه و عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی، ادبیات عرب هستند و برخی از آثار فلسفی و عرفانی این عالم ربانی همچون اسفار اربعه و اشارات، شفا و شرح فصوص الحکم، نهج البلاغه و کشف المراد و دیوان اشعار می‎ باشد. علامه حسن زاده آملی در ۳ مهر ماه ۱۴۰۰ ش ( ۱۸ صفر ۱۴۴۳ ق) براثر بیماری قلبی در بیمارستان آمل در گذشت. پیکرعلامه بعد از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری و تشیع در شهرستان آمل در منزل شخصی، در روستای ایرا از توابع آمل خاکسپاری شده است.

کد خبر 1112028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha