برای مقابله با استکبار جهانی باید بنیه اقتصادی مان را تقویت کنیم

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای مقابله با استکبار جهانی باید بنیه اقتصادی مان را تقویت کنیم، گفت: متاسفانه رویکردهای اقتصادی ما در سال های گذشته برای مقابله با توطئه های دشمنان بسیار ضعیف بوده است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به روز 13 آبان در پاسخ به این سوال که برای مبارزه با استکبار باید به چه ابزارهایی  مجهز باشیم، گفت: ما در بحث مبارزه با نظام سلطه به مرکزیت آمریکا از ابتدای انقلاب گام های موثری برداشتیم و جهت گیری انقلاب از روز آغازین و ماجرای تصرف لانه جاسوسی آمریکا به منصه ظهور رسیده است منتهی ما باید متناسب با این جهت گیری و رویکردی که در مواجهه با نظام آمریکا در پیش گرفته ایم به سمت زیرساخت های لازم برای این منظور حرکت می کردیم.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقویت بنیه اقتصادی کشور، حرکت به سمت بومی سازی محصولاتی که تاکنون وارد می کردیم، حمایت از تولید داخل از مهمترین مواردی بود که باید به سمت آن گام بر می داشتیم اما متاسفانه رویکرد اقتصادی ما در حوزه های مختلف متناسب با رویکردهای سیاسی و جهت گیری انقلاب نیست.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم مستقر شده است همه به این سمت می روند که همان گونه که درگیری های سیاسی و اقتصادی ما از آغاز انقلاب در بحث مواجهه با آمریکا و مقابله در میدان عمل باشد یعنی به جای اینکه شعار بدهیم در میدان عمل کار و فعالیت کنیم.

 

نظری بیان کرد: این اتفاق در حوزه های اقتصادی و زیرساخت های اقتصادی از جمله مواردی است که باید بیفتتد سال گذشته مقام معظم رهبری بحث حمایت از تولید و امسال بحث حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها را مطرح کردند. انتظار می رود با مصوباتی که مجلس در این حوزه دارد اتفاقاتی رقم بخورد که تناسب بین شعارها و جهت گیری ها از یک طرف  و عملکرد و برنامه های اقتصادی کشور از طرف دیگر وجود داشته باشد.

کد خبر 1112071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha