طرح‌های شهری علمی و همراه با نظارت باشد

آیت الله عبادی با اشاره انتخاب اَحسن شورای شهر در انتخاب شهردار بیرجند، گفت: چنانچه طرح‌ها حساب شده، علمی و دارای زمان‌بندی و همراه با نظارت باشد در چهار سال خیلی کارها را می‌توان انجام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۱ آبان) در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: گذر زمان و پیچ و خم‌ها، تلخی و شیرینی‌ها و چالش‌ها و فرصت‌ها همه آزمایش است و بیش از ۴۰ سال دوران انقلاب به مردم ایران بصیرت داده که تجربه بسیار ارزشمندی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ما در این بیش از ۴۰ سال جریانات گوناگون دیده‌ایم و یکی از این تجربیات انقلاب این است که هر وقت ایادی بیرون و ایادی داخل عرصه را بر ارزش‌های انقلاب تنگ کرده‌اند، دست غیبی الهی بر سینه نامحرم زده است.

 

وی با اشاره به اینکه در جریاناتی مثل هجوم نظامی آمریکا به طبس، مساله کودتا نوژه، فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ امداد الهی به داد مردم رسید، گفت: چندی قبل رسانه‌ها از قول رئیس جمهور روسیه نوشتند این تهاجم‌هایی که به صورت‌های مختلف علیه ایران بوده به هر کشوری یکی از آنها بود، ساقط می‌شدند.

 

آیت الله عبادی یادآور شد: سه سال قبل با کمال وقاحت دشمنان می‌گفتند ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود حتی بعضی از شهروندان معامله سنگین خود را با سرنوشت این روزها گره زدند و در کنار این، فتنه‌های تحمیلی خودی‌ها خیلی وحشت‌زا بود اما ایمان به خدا همه چیز را حل می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند به انتخاب‌های مردم در انتخابات ششمین دوره در شهرها و ریاست جمهوری در شرایط کرونایی اشاره و بیان کرد: آنچه محصول قضیه از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای شهر شد در این آزمایش دست خدا خیلی کمک کرد و به هر حال مردم ما مظلوم واقع شدند و خدا به مردم کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه فرصت ها نمی مانند و تا چشم باز کنیم تمام است، افزود: اما چنانچه طرح‌ها حساب شده، علمی و دارای زمان‌بندی و همراه با نظارت باشد در چهار سال خیلی کارها را می‌توان انجام داد.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات شورای شهر حُسن انتخاب داشتند و شورای شهر هم در مساله انتخاب شهردار حُسن انتخاب داشت، تصریح کرد: شهرداری با سایر مسئولیت ها تفاوت دارد چون مردم لحظه به لحظه با شهرداری در امور مختلف سروکار دارند که اگر به نحو کارآمد انجام شود مردم راحت بوده و در کنار رشد شهر مردم نیز رشد خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه همه امور چه فیزیکی چه فرهنگی مورد نیاز جامعه است، ادامه داد: در مساله انتخاب‌ها یا انتصاب‌ها روایتی با این مضمون داریم که اگر کسی کار خیری را بگذارد در همه آنچه خیر واقع شود در ثواب آن سهیم است و کسی که بنای شر می‌گذارد در همه گناه آنچه صورت بگیرد، شریک است بدون اینکه از گناه مباشر چیزی کم شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت مساله مشاوره در امور مختلف، بیان داشت: همیشه باید در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر یا سازمان دیگری توجه داشته باشیم آنچه از دید دنیایی نگاه می‌کنند که همان بعد فیزیکی دارد این هم از نظر کمی نگاه می کنند که چند نفر رای می‌دهند و به نوع انگیزه و انتخاب کارشناسی خیلی کار ندارند.

 

وی افزود: گاهی دست‌هایی نیز به صورت غیرمتعارف رای به دست می‌آورند و در کشور ما هم کم و بیش وجود دارد البته نه در حدی که تغییر دهد ولی هست؛ اما آنچه در شورای اسلامی و دینی و آنچه قرآن به آن توجه دارد، جنبه کیفی دارد یعنی اصل مشورت برای کشف نظر صائب از نظر عقلانی و شرعی است.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: بنابراین گاهی دلایل یک نفر بر ۱۰۰ نفر می‌چربد لذا همه باید از آن یک نفر تبعیت کنند که مساله بسیار مهمی است که جمع بین ملاک‌های قانونی، شرعی و عقلی حاصل شود زیرا در شرع و عقل ملاک این است که اَحسن به دست آید.

 

به گفته وی وقتی مجموعه‌ای از تعهد و تعبدهای ایمانی برخوردار باشند، کشف قول اَحسن می‌کنند نه از نظر کمی تکیه بر تعداد کنند. مشکلات هم وقتی حل می‌شود که کار به‌ صورت احسنت انجام شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در این مقطع امیدواریم به دلیلی که خدا دل‌ها را تغییر داده و جای شکر و سپاس است، مسئولان در دولت، مجلس و شورای شهر این فرصت را به عنوان امداد الهی غنیمت بشمردند و کارها را صرفا الهی انجام دهند و مسائل نفسانی کنار گذاشته شود.

 

وی در پایان افزود: مردم در مدت اخیر خیلی رنج کشیدند و این کارها التیامی باشد برای زخم‌هایی که بر پیکره مردم و اندشیه و ایمان آنها خورده است.

 


 

کد خبر 1112079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha