استاندار یزد، یک روز عزای عمومی در استان اعلام کرد

استاندار یزد در پیامی به مانسبت درگذشت آیت الله علاقه بند یک روز را به عنوان عزای عمومی در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، در پی درگذشت آیت الله سید علی محمد علاقه بند، عالم سرشناس یزدی استاندار یزد پیام تسلیت صادر کرد و یک روز را به عنوان عزای عمومی در استان اعلام کرد که متن این پیام به شرح زیر است؛ 

«خبر ارتحال و عروج آسمانی عالم ربانی و فقیه مجاهد حضرت آیت الله سید محمدعلی علاقه بند (رضوان الله علیه) دلهای عاشقان و شیفتگانش را شرحه شرحه، آحاد مردم عالم دوست و شریف دارالعباده یزد را اندوهگین و محفل اولیاء و ابرار در بارگاه ذات اقدس الهی را رونقی دوباره بخشید. فقیه وارسته ای که در زهد نسبت به ظواهر دنیوی برجسته و زبانزد و در فهم و تبلیغ حقایق نورانی اسلام ناب محمدی(ص) نستوه و در عمل به مکارم اخلاقی و منویات دینی و معنوی، نمونه عصر خویش بود و در قلوب یکایک مردمان، از کوچک و بزرگ تا عامه و خواص لانه گزیده بود و باده وجود مبارکش، منشاء برکات بیشمار پیدا و پنهانی بود که این دیار عطش زده را، سیراب می ساخت.

نقش بی بدیل این عالم فرزانه در هدایت مردم به سمت فرهنگ متعالی اهل بیت عصمت و طهارت و دفاع از آرمانهای متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) برای همیشه در تاریخ این دیار عالم خیز زنده و مانا خواهد ماند و خدمات عظیم و ماندگار آن سالک راه حق، نزد خداوند متعال مأجور بوده و بر درجات معنوی ایشان افزوده و با صلحا و صدیقین محشور خواهد نمود.

اینجانب ضمن اعلان مراتب تاسف عمیق خویش از این ضایعه تلخ و جبران ناپذیر و تسلیت صمیمانه به محضر مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و آحاد مردم عزیز و عزادار استان یزد، با علاقه مندان و دلبستگان ایشان به ویژه خاندان مکرم آن عالم ربانی ابراز همدردی نموده و بدین مناسبت فردا چهارشنبه ۱۲ آبان ماه را عزای عمومی اعلام می دارم. »

همچنین امام جمعه یزد نیز به این مناسبت پیامی صادر کرد که متن آن نیز به شرح زیر است؛

«درگذشت عارف واصل و عالم عامل، معلم اخلاق و مدرس خلاق آیت الله سیدعلی محمد علاقه بند یزدی موجب تأثر و تأسف گردید. این مرد عرفان و عمل سال های سال در کسوت روحانی و امام جماعت شاگردان و مردم این دیار را با احکام شریعت نبوی و مناقب ولایت علوی آشنا نمود، با مردم بود و لحظه ای از مردم جدا نبود.

این سید جلیل القدر در حقیقت ساده زیستی، بی تعلقی به زخارف دنیوی، اخلاق مداری، پشت پا زدن به نفس سرکش و راه درست زندگی کردن را به مشتاقان و علاقه مندانش آموخت و چنین است که فقدان این عالم بزرگوار اگر بگوییم مردم یزد بلکه استان را داغدار نمود گزاف نگفته‌ایم.خداوند ایشان را با موالیان گرامش محشور فرماید و جایگاهش را در اعلا علیینی قرا دهد و رحمت و آمرزش خود را نثارش فرماید.

این مصیبت را به بیت شریف آن عالم وارسته و به شاگردان و ارادتمندان و مردم دارالعباده یزد تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید،غفران و رضوان وحشر با اولیای طاهرینش و برای بازماندگان سلامتی، عزت وشکیبایی را خواستارم.»

کد خبر 1112117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha