برای سامان دهی فضا به نفع معروف و به ضرر منکر در جامعه به آموزش نیاز است

آیت الله دژکام گفت: نیروهای ما باید در زمینه چگونگی انجام امر به معروف و سامان دهی فضا به نفع معروف و به ضرر منکر در جامعه و در فضای مجازی آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 11 آبان) در دیدار با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: کارهایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام می شود، باید با یکدیگر مرتبط باشند تا بتواند تاثیرگذاری ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب مورد نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید با توجه به زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی جامعه عمل کنیم.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب چهره های آمر به معروف و ناهی از منکر ما بیش از آنکه بخواهند به عنوان یک تشکل ستادی یا  کشوری یا استانی جلوه کنند مانند یک گروه جهادی امروزی، مردمی بوده اند البته برخی از آنها از نظر کیفیت نیروی انسانی در حدی بوده اند که آثارشان یک استان یا کشور را تحت تاثیر قرار داده است ولی از نظر کمیت ممکن است به اندازه یک گروه جهادی بیشتر نباشند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: تجربه تشکیلات حکومتی را در طول تاریخ تشیع نداشته ایم و ایجاد تشکیلات برای امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای انقلاب اسلامی کار واجبی بوده است و امام راحل به تشکیل چیزی شبیه وزارت امر به معروف و نهی از منکر که مستقل از دولت باشد، تاکید داشتند.

وی ادامه داد: چنین تشکیلاتی در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است و تجربه ‌ای برای این کار وجود ندارد و به همین خاطر است که ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید آستین ها را بالا بزنیم و برای سامان گرفتن کار تلاش مضاعفی به خرج بدهیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر ویژگی های امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: یکی از ویژگی هایش این است که یک نهادی ولایی است و به همین دلیل گفته می شود که نماینده ولی فقیه باید در راس باشد زیرا ذاتا امر به معروف یک کار ولایی است و این نگاه به مقوله امر به معروف ریشه قرآنی دارد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید اثرگذار باشد و انعکاس فعالیتمان در رسانه و نقش رسانه در این زمینه باید مشخص باشد و باید در این خصوص باید برندسازی کنیم و تا وقتی نتوانیم جریان سازی کنیم نمی توانیم در مهندسی فرهنگی، امر به معروف را به درستی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در فضای مجازی نیز باید به نفع حساس بودن آحاد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر جریان ایجاد کنیم و به آموزش نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: نیروهای ما باید در زمینه چگونگی انجام امر به معروف و سامان دهی فضا به نفع معروف و به ضرر منکر در جامعه و در فضای مجازی آموزش ببینند.

کد خبر 1112198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha