شهرداری رشت ارتقای فرهنگی را اولویت قرار دهد

فتح‌اللهی ارتقای سطح فرهنگی و اینکه شهرداری باید این امر را در اولویت کارهایش قرار دهد را متذکر شد و گفت: کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن باید به دغدغه اصلی مجموعه مدیریت شهری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز (سه‌شنبه، 11 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: باید تمام وقایعی را که در نهایت به انقلاب اسلامی ختم شد را به نسل‌های جوان و دانش‌‌آموز انتقال دهیم.

 

فرماندار شهرستان رشت اهمیت کتاب و کتابخوانی و آثار آن در جامعه را امری کاملا مسجل ذکر کرد و ابراز داشت: کتابخوانی می‌‌تواند به روند روشنگری در سطح جامعه کمک کند و آینده کشوری مانند ایران که از قدمت تاریخی و ادبی بسیار غنی‌ای برخوردار است را تضمین نماید.

 

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه تمام جهان بر غنای فرهنگی و قدمت ادبی کشورمان ایران اذعان دارند تصریح کرد: قبل از هر اتفاق و تغییری تفکری که باید در ذهن انسان شکل بگیرد اهمیت دارد بنابراین تا زمانی که اندیشه نکردیم و تصمیمی نگرفتیم هیچ اقدام و اراده‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی ایجاد تفکر ذهنی در فرد قبل از پرداختن به مقوله توسعه فرهنگ کتابخوانی را لازم و ضروری خواند و یادآور شد: گاهی اوقات ما برای انجام یک کار فکر کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی را هم انجام دادیم اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که اراده شکل نگیرد نتیجه و بازخوردی نیز حاصل نمی‌شود.

 

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه در بحث کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن اگر اراده لازم ایجاد نشود نتایج خوبی به دست نمی‌آید اذعان کرد: با این شرایط اقتصادی فعلی و با افزایش قیمت و هزینه‌های سرسام‌آوری که وجود دارد امکان انجام اقدامات گسترده در حوزه اجرای پروژه‌ها فراهم نیست.

 

فتح‌اللهی واکاوی و بررسی آثار مخربی که بر فرهنگ جامعه در ده سال اخیر وارد آمده است را متذکر شد و عنوان کرد: ما نتوانستیم آن طور که باید و شاید کتاب را با فرزندانمان مأنوس کنیم در حالی‌که عدم ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در بسیاری از مباحث آثار منفی از خود برجای گذاشته است.

 

وی ضمن درخواست از شهرداری رشت مبنی بر اینکه مجموعه مدیریت شهری باید کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن را مانند یک دغدغه اصلی بدانند افزود: ایجاد بستر مناسب و بهبود فضای کتابخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و اگر نواقصی در این مسیر وجود داشته باشد من خودم را به عنوان یک مسئول مؤاخذه می‌کنم.

 

فرماندار شهرستان رشت ارتقای سطح فرهنگی را مهم‌تر از ایجاد پارک‌ها یا انجام بسیاری از پروژه‌های سطح شهر دانست و با بیان اینکه شهرداری رشت باید به این نکته مهم توجه داشته باشد گفت: اگر فرهنگ ما ارتقاء پیدا نکند جامعه دچار چالش و ایستایی می‌شود و پویایی خود را از دست می‌دهد.

 

فتح‌اللهی کتاب خواندن را عامل ارتقای سطح فرهنگی، سطح سواد و بینش افراد خواند و یادآور شد: در مورد ماه 172 مبنی بر استفاده از قانون مالیات‌های مستقیم، شرکت‌ها و کارخانجاتی که زمینه لازم را دارند می‌توانند نسبت به ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی اقدام کنند.

 

وی شناسایی ظرفیت‌های شهرستان رشت برای اجرای این دست از پروژه‌ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های استان گیلان هم می‌تواند از ظرفیت ماه 172 استفاده نماید بنابراین تاکید داریم معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری در جهت شناسایی ظرفیت‌ها و شرکت‌های علاقمند ورود کند.

کد خبر 1112200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha