لزوم تسریع اجرایی شدن پروژه انتقال زندان «عادل آباد» شیراز

حاج محمدی گفت: لازم است تا مدیریت ارشد استان فارس برای اجرایی شدن پروژه انتقال زندان «عادل آباد» شیراز با جدیت ورود کند و واگذاری زمین از طریق ساز و کار اجرائی تسریع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ناصر حاج محمدی»، امروز (سه شنبه 11 آبان) در دیدار با استاندار فارس با اشاره به لزوم اجرایی شدن پروژه انتقال زندان «عادل آباد» شیراز گفت: لازم است تا مدیریت ارشد استان فارس در این خصوص با جدیت ورود کند و واگذاری زمین از طریق ساز و کار اجرائی تسریع شود.

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل دفتر فنی و عمرانی زندان های کشور افزود: لازم است به لحاظ تامین مالی، پروژه انتقال زندان «عادل آباد شیراز» به خارج از حریم شهر، به استناد قانون انتقال زندان ها و آئین نامه اجرائی آن و چگونگی نحوه فروش یا تهاتر زندان فعلی به شهرداری یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق مفاد آئین نامه اجرائی ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شود.

وی اضافه کرد: زندان فعلی با حداکثر بهره وری و ارزش افزوده می تواند بخش اعظم منابع مالی پروژه زندان جدید را تامین کند و از استاندار جدید فارس تقاضا می شود اقدام لازم برای تامین اعتبارات لازم مصوبات سال گذشته سفر رئیس وقت قوه قضائیه به استان فارس و اجرائی کردن مصوبات سفر همکاری لازم را داشته باشد.

حاج محمدی تاکید کرد: اداره کل زندان های فارس با دارا بودن 19 زندان و مرکز اصلاحی و تربیتی، فاقد ساختمان ستادی اداره کل است و برای تمدید قرارداد واگذاری زمین در بلوار «دولت» و برنامه ریزی برای شروع عملیات اجرایی آن باید با این مجموعه همکاری شود.

وی ادامه داد: تامین برق اضطراری و اعتبار لازم برای خرید دیزل ژنراتور از اولویت های اصلی سازمان زندان هاست که همکاری مجموعه مدیریتی استان در این زمینه را می طلبد.

«محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس نیز در این دیدار گفت: ما خواستار تملک نهائی زمین 200هکتاری، تهیه برنامه زمان بندی اجرائی پروژه حداکثر سه ساله و طرح موضوع در کارگروه امور زیربنائی و شورای برنامه ریزی استان هستیم و محدود کردن حریم شهر شیراز از سمت «ظفرآباد» در دستور کار معاون عمرانی استانداری فارس قرار داد.

خاطر نشان می شود، استاندار فارس دستور تمدید قرارداد زمین بلوار «دولت» و تهیه جدول زمان بندی اجرای پروژه برای احداث ساختمان اداره کل زندان ها را صادر کرد و قرار شد با هماهنگی کارشناسان حوزه فنی و عمرانی استانداری و اداره کل زندان ها، ظرف حداکثر 2 هفته مستندات لازم برای طرح در کارگروه امور زیربنائی استان تهیه و به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.

کد خبر 1112201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha