وظیفه اصلی سازمان جنگل ها و مراتع حفاظت از جنگل هاست

پورمقدم با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها نهایت همکاری را برای تامین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام داده است، گفت: وظیفه اصلی سازمان جنگل ها و مراتع حفاظت از جنگل هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، کامران پورمقدم، مدیر طرح زراعت چوب وزارت جهادکشاورزی شب گذشته (سه شنبه 11 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها نهایت همکاری را برای تامین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام داده است، گفت:  وظیفه اصلی سازمان جنگل ها و مراتع حفاظت از جنگل هاست به همین علت طرح هایی را که اجرا می کند از جمله زراعت چوب به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در راستای حفاظت از جنگل هاست.

 

 

وی با بیان اینکه در تامین چوب وظیفه مستقیم نداریم اما در برنامه ششم توسعه کشور برای توسعه زراعت چوب، هدف کمی 75 هزار هکتاری در نظرگرفته شده است، گفت: تا پایان سال 1399, حدود 50 هزار هکتار عملیات زراعت چوب را انجام دادیم و با هدفگذاری سال 1400 ، با حرکت جهادی، هدفگذاری ما زراعت 40 هزار هکتار است.


 

مدیر طرح زراعت چوب وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه تلاشمان را انجام دادیم تا نیازهای کارخانه های چوب و کاغذ را بر طرف کنیم, افزود: قبل از سال 1400، با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مجوزی را گرفتیم تا با قیمت پایه, چوب را در اختیار کارخانه ها قرار دهیم.

 

پورمقدم با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد تسهیل، سازمان جنگل ها مجاز است با رعایت قوانین و ترک تشریفات بر مبنای قیمت پایه کارشناسی هر سال؛ استحصال چوب را به نسبت تحویل تدریجی و استحصال چوب های زراعت چوب در اختیار این شرکت قرار دهد و چون به ترک تشریفات اشاره کرده است، گفت: بنابراین سازمان جنگل ها تا سقف توان به این شرکت؛ ترک تشریفات را داده است.

 


وی با بیان اینکه بعد از این مصوبه در ستاد تسهیل؛ به شرکت ها اعلام کردیم که مرحله اول چوب را تحویل بگیرید، گفت: از طرفی نامه ای هم برای شورای اقتصاد مبنی بر ترک تشریفات بقیه محصولات را دادیم، البته نشانه گذاری چوب انجام شده و آماده برداشت است. ما به خاطر اینکه جنگل ها حفظ شود؛ با رعایت شاخص های سازمان حفظ نباتات، از بخشی که بتواند نیازهای چوب را تأمین کند استقبال می کنیم.

کد خبر 1112258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha