دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا در ابهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا در چهار رشته هنرهای تجسمی، خوشنویسی، شعر و موسیقی با رویکرد فضای مجازی و در بخش های هنرمندان مدعو و رقابتی در ابهر برگزار و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا اظهار کرد: با توجه به برگزاری نخستین دوره جشنواره شکوفا در سال 1398 به صورت استانی در رشته هنرهای تجسمی و استقبال خوب هنرمندان شهرستان از جشنواره و با عنایت به ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری شهرستان، وجود هنرمندان و هنرجویان و علاقه مندان مستعد در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری، دبیرخانه جشنواره شکوفا، دومین دوره را در بهار سال ١٤٠٠ در چهار رشته هنرهای تجسمی، خوشنویسی، شعر و موسیقی با رویکرد فضای مجازی در دو بخش "هنرمندان مدعو" و "بخش رقابتی" برگزار نمود.

 

آیسان صادقی گفت: از مجموع ١٨٠ اثر رسیده به دبیرخانه، پس از داوری اولیه  ٩٦ اثر از ٧٩ هنرمند به جشنواره مجازی راه یافت و آثار در بهار سال جاری در صفحات مجازی  "فرهنگ و هنر ابهر"، "نمایشگاه آثار هنرمندان ابهر" و"اطلاع رسانی فرهنگی و هنری اداره شهرستان" به نمایش گذاشته شد.

 

وی در خصوص نحوه داوری و ملاک ارزشیابی آثار گفت: هیئت داوران دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا در بخش رقابتی با در نظر گرفتن ملاک هایی هم چون قرابت و ارتباط موضوعی آثار با فراخوان، خلاقیت، تسلط تکنیکی و مهارتی و نوع ارائه، آثار را در هر رشته داوری نمودند و در مجموع 21 نفر در 4 بخش و 7 رشته طراحی، نقاشی، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، موسیقی و شعر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

حامد محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ابهر در سخنانی از تلاش هنرمندان شهرستان تقدیر نمود و گفت: امیدواریم با بهبود شرایط و پایان یافتن محدودیت های کرونایی، همانند گذشته شاهد فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان به صورت حضوری باشیم.

 

برنامه با اجرای فرشید امینی و شعرخوانی احمد بخشی و پوریا محمدبیگی و اجرای موسیقی توسط فرشید امینی و سحر لطفی ادامه یافت.

 

سیده زهرا نبئی، محمد رضا فتحی و فردین نظری در بخش هنرهای تجسمی، حسین بختیاری و محمد نورورزخانی در رشته خوشنویسی، احمد بخشی در بخش شعر و فرشید امینی در بخش موسیقی آثار را مورد بررسی و داوری قرار دادند.

 

در پایان از هنرمندان شایسته تقدیر "دومین جشنواره فرهنگی و هنری شکوفا" دلارام خدایی و عاطفه پیری در رشته طراحی، زهرا امیرخانی، پروین جمالی، فاطمه پیری و مهشاد کاظمی در رشته نقاشی، نسرین محمدی و زهرا لطفی در رشته تصویرسازی، الهام حاجی قربانی، مهران گل کرم و آرمان سرابی تبریزی در رشته عکاسی، ابوالفضل جباری و امیرحسین شیخی در بخش نوجوانان رشته خوشنویسی، جواد کاظمی و بهنام عسگری در بخش جوانان رشته خوشنویسی، پوریا محمدبیگی و نسرین فخیمی در رشته شعر، سحر لطفی در رشته موسیقی سنتی، امیر علی داودی، تقی حیدری و حمید بختیاری در رشته موسیقی آشیقی تقدیر شد.

کد خبر 1112282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha