۷۵ هزار واحد مسکونی روستایی در گیلان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفتند

فلکیان با بیان اینکه تاکنون ۷۵ هزار واحد مسکونی روستایی در گیلان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفتند گفت:‌ بر اساس این بیمه‌نامه هر واحد معادل مسکونی روستایی معادل ۱۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حجت الله فلکیان» شامگاه(سه‌شنبه 11 آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری ضمن تبریک فرا رسیدن 15 آبان، سالروز تشکیل بیمه ایران در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 30 شرکت بیمه در بخش بیمه‌های بازرگانی در کشور فعالیت می‌کنند و قسمت اعظم آن‌ها در گیلان هم فعال هستند.

 

مدیرکل بیمه ایران در گیلان با بیان اینکه 27 بیمه در استان دفاتر و شعب خود را دایر کرده‌اند ابراز داشت: شرکت سهامی بیمه ایران به تنهایی 30 درصد از سهم بیمه‌ها را در بخش بیمه‌های غیرزندگانی در اختیار خودش دارد و حدودا 5 یا 6 درصد هم در بخش بیمه‌های زندگانی گیلان را به خود اختصاص داده است.

 

فلکیان ضریب یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی در هر کشور را نفوذ بیمه اعلام کرد و با بیان اینکه بیمه در استان گیلان در مقایسه با سایر نقاط کشور نهادینه‌تر شده است افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور 2.56 درصد و این عدد در گیلان حدود 2.86 درصد است که رقم قابل توجهی در سبد بیمه‌ای کل کشور محسوب می‌شود.

 

وی نقش پررنگ بیمه‌های اتومبیل در صنعت بیمه را با توجه به قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: در سال‌های اخیر استفاده از بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل هم افزلیش قابل توجهی داشته که اگر بخواهیم مجموعا حساب کنیم در کشور بیش از 60 درصد و در گیلان 57 درصد حق بیمه تولیدی انحصارا مربوط به بیمه‌های اتومبیل است.

 

رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گیلان شش درصد حق بیمه‌های تولیدی در کشور را مربوط به بیمه‌های آتش‌سوزی خواند و با بیان اینکه این عدد در گیلان هفت درصد است اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد مردم گیلان از حق بیمه‌های آتش‌سوزی به خوبی استفاده می‌کنند.

 

مدیرکل بیمه ایران در گیلان عملکرد شرکت بیمه ایران به ویژه در بخش بیمه‌نامه بخش ثالث را در کشور چشمگیر دانست و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پاندمی شدن آن بیمه ایران پیشتازانه ورود و اعلام کرد تمام هزینه‌های بیمه‌گذارانش که به واسطه این بیماری بستری می‌شوند را در قالب بیمه‌نامه تکمیلی تقبل می‌کند.

 

فلکیان عملکرد بیمه ایران در حوزه کسب و کارها در دوران شیوع کرونا را نیز برشمرد و با تاکید بر اینکه این شرکت بیمه‌ای برای تمدید بیمه‌نامه‌ها اقدامات خوبی انجام داد افزود: توسعه خدمات الکترونیک و خرید خدمات بیمه از این طریق در دستور کار شرکت بیمه ایران قرار گرفت تا مشتریان بدون حضور فیزیکی نسبت به تمدید بیمه‌نامه‌های خود اقدام کنند.

 

وی از برنامه شرکت بیمه ایران برای صدور 300 هزار واحد مسکونی روستایی استان گیلان بیمه نامه آتش‌سوزی سخن گفت و اظهار داشت کرد: شروع این اقدام مهم از سال قبل بود و تاکنون حدود 30 درصد جامعه آماری یعنی بیش از 75 هزار واحد مسکونی روستایی در استان گیلان بیمه آتش‌سوزی شده‌اند.

 

فلکیان از انعقاد یک تفاهم نامه بین بیمه ایران، استانداری گیلان و بنیاد برکت برای توسعه بیمه منازل روستایی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است با این تفاهم نامه پرداخت 30 درصد حق بیمه متعلقه به بیمه‌های آتش‌سوزی منازل روستایی توسط بنیاد برکت تقبل شود و هر واحد معادل مسکونی 100 میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرد.


 

کد خبر 1112283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha