پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مظاهری از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در ۲ بخش ویژه و رقابتی و در ۱۰ رشته مختلف در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این مسابقات ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» همانند سال قبل به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برنامه ریزی شده و از جمله ویژگی های این دوره از مسابقات می توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان اشاره کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در ۲ بخش ویژه و رقابتی و در ۱۰ رشته مختلف ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی به شمار می روند.

 

مظاهری با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد مخاطبان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» هستند افزود: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان در ۲ دوره گذشته «سیزدهم و چهاردهم» رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در ۲ دوره گذشته «سال های ۹۸ و ۹۹» رتبه اول تا پنجم ملی یا بین المللی را کسب کرده اند نمی توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد از ۷ آبان آغاز شده و تا ۳۰ آذر سال جاری ادامه دارد گفت: نفرات برتر مرحله استانی ۹ الی ۱۵ دی معرفی و نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می شود راه پیدا می کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اطلاع رسانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان برای حضور حداکثری چهره های قرآنی آغاز شده و هیئت داوران استانی نیز تشکیل شده است.

 

کد خبر 1112317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha