استقرار استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی در مجتمع فولاد کویر

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر اظهار کرد: به همت و ابتکار داوطلبانه این مجتمع، استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی برای اولین بار در فولاد کویر استقرار می یابد.



به گزارش خبرگزاری شبستان: احمد خوروش، با اعلام این خبر افزود: هدف از استقرار این استاندارد در شرکت، گام برداشتن در راستای اهداف کسب و کار مسئولانه، توجه و تاکید مضاعف بر رعایت استانداردها، بهبود کیفیت زندگی کارکنان، ذی نفعان و توسعه جامعه پیرامونی با بهره‌گیری از تدوین و استقرار برنامه‌های اقدام مسئولانه است.

وی مجتمع فولاد کویر را مجموعه ای پیشرو و شاخص در حوزه‌های تولید، کیفیت، صادرات و توسعه نگری در میان تولیدکنندگان محصولات فولادی در کشور دانست و گفت: این مجتمع همواره هم راستا با رشد و توسعه اقتصادی خود، به تحقق اهداف کسب و کار مسئولانه و تامین منافع اجتماعی و احترام به ذینفعان خود اندیشیده است.

خوروش حاصل و نمود عینی و ساختارمند این اندیشه و دغدغه مندی مسئولانه را آغاز پیاده سازی ساختار مسئولیت اجتماعی در این مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: این رویکرد با هدف دستیابی به توسعه پایدار و آینده نگرانه با سه رویکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تبیین شده و مجتمع فولاد کویر در تلاش است که ضمن رعایت شاخص‌ها و استانداردهای زیست محیطی، رشد و توسعه اقتصادی خود را با رویکرد تامین منافع و نیازهای اجتماعی، ذینفعان و جامعه پیرامونی محل استقرار، دنبال کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر ضمن تشکر از سازمان ملی استاندارد به جهت انتشار استاندارد ملی در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: استاندارد مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی مرجع علمی و کاربردی استقرار مسئولیت اجتماعی و ایجاد رویکردهای متوازن در توجه به انتظارات و نیازمندی های ذی نفعان در مجتمع فولاد کویر خواهد بود.

وی استاندارد مسئولیت اجتماعی را مجموعه‌ای از توصیه‌ها دانست که هدف آن کمک به سازمان برای بررسی و برنامه‌ریزی هدفمند استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی و همراستا سازی اصول و اهداف خود با اقدامات مؤثر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فولاد کویر بر این باور است که اهداف توسعه پایدار، در عین اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی را ارتقا می‌بخشد، فرصت‌های تجاری جدیدی را برای جامعه نه تنها در سطح منطقه ای و ملی بلکه در سطح بین‌المللی می گشاید.

به گفته احمد خوروش توجه به مسئولیت اجتماعی به معنی داشتن تجارت پایدار و به دنبال آن اطمینان از استمرار رشد سودآور به همراه متعادل کردن منافع سهام داران، جامعه، و دیگر ذی نفعان است.

وی با اشاره به استقرار استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی برای اولین بار در کشور در این مجتمع گفت: این استاندارد برخلاف برخی دیگر از استانداردهای معروف ISO، هیچ گواهینامه ای ارائه نمی دهد و در عوض به عنوان چارچوبی برای ایجاد تفکر سیستمی در حوزه مسئولیت اجتماعی در سازمان ها جریان دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر تاکید کرد: در حقیقت این استاندارد روش‌های مسئولیت پذیر اجتماعی را به سازمان ها نشان خواهد داد.

کد خبر 1112337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha